Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jorunn Olsen

[#11039] Familien til Jørgen Andersen. På husmannsplassen Rukkestad i Rygge,Østfold 1865

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

HeiEr det noen som kjenner til denne familien og kan fortelle meg hvor det ble av barna: Karl, Fredrik, født 26/2 1856 i Moss. Jørgen, Julius og Juta Jørgensen. De 3 siste barna født i Rygge. Jeg har prøvd alt syntes jeg selv men de er som sunket i jorda.Er det noen som kan hjelpe meg og finne dem? De kan umulig være døde alle sammen.Ps. Det finnes en eldere søster Augusta Jørgensdatter født 15 April 1848 i Moss. Henner har jeg funnet i Vaaler i 1900.MVH. Jorunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Storaker

Eg trur faktisk dei er døde alle sammen - pr i dag. Men i FT1900 burde noen av dei finnast :)Det er ein god sjanse for at dei då hadde tatt Andersen i bruk som etternavn. Kanskje fiskaren Julius Andersen i Braatensgade 20, Moss, i FT1900 er av den familien?Eg søkte på Familysearch, LDS IGI og fant ein del navn og datoar i tillegg til det du hadde:JULIE HELENE CHRISTENSDR Father: CHRISTEN HANSEN Spouse: JORGEN ANDERSEN Marriage: 03 NOV 1844 Moss, Ostfold, NorwayAUGUST JORGENSEN Birth: 31 AUG 1845 Christening: 12 OCT 1845 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRAUGUSTA JORGENSEN Birth: 15 APR 1848 Christening: 18 JUN 1848 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIA HELENE CHRISTENSDATTERANNE CATHRINE JORGENSEN Birth: 07 FEB 1851 Christening: 21 APR 1851 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRCARL JOHAN JORGENSEN Birth: 20 NOV 1853 Christening: 26 DEC 1853 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRFREDERIK JORGENSEN Birth: 26 FEB 1856 Christening: 24 MAR 1856 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRJORGEN JORGENSEN Birth: 14 AUG 1858 Christening: 17 OCT 1858 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: HELENE JULIE CHRISTENSDR JULIUS JORGENSEN Birth: 16 JUN 1862 Christening: 21 SEP 1862 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRJUTTA ALBERTINE JORGENSEN Birth: 29 SEP 1865 Christening: 17 DEC 1865 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIA CHRISTENSDR Den meir upålitelige delen av LDS IGI, er bidrag fra medlemmer: IGI Individual Record Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available.Husband: Jörgen AndersenWife: Julie Kristensdatter Birth:Children:1. Jörgen Jörgensen Pedigree Birth: 1867 Rygge, Ostfold, Norway2. Julius Jörgensen Pedigree Birth: 1869 Rygge, Ostfold, Norway3. Karl Jörgensen Pedigree Birth:4. Katrine Jörgensen Pedigree Birth:Her er det ei underlig blanding av sammenfall og motsigelser. Dersom det er samme mor Julie det er snamkk om, så var ho 1 år ved giftermålet i 1844.Det er dessutan verd å merke seg at familien er registret i LDS. Det kan jo tyde på at noen er utvandra til USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Storaker

Noen årstall var i klammer og datt derfor vekk?Her er dei: Husband: Jörgen AndersenWife: Julie Kristensdatter Birth: 1843 Rygge, Ostfold, NorwayChildren:1. Jörgen Jörgensen Pedigree Birth: 1867 Rygge, Ostfold, Norway2. Julius Jörgensen Pedigree Birth: 1869 Rygge, Ostfold, Norway3. Karl Jörgensen Pedigree Birth: 1871 Rygge, Ostfold, Norway4. Katrine Jörgensen Pedigree Birth: 1873 Rygge, Ostfold, Norway

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jorunn Olsen

Hei HaraldTusen takk for hjelpen.Ha ha, joda de er nokk døde alle sammen i dag, det var ft. i 1900 jeg tenkte på da. Det er de forstenevnte som er i min slekt. Julie (Helene) Christensdatter født i Moss i 1823.Jeg har ikke tengt over at de kan ha brukt Andersen som efternavn nei. Datteren Augusta er oppført som Jørgensdatter ved ft. i 1900. Hun er som sagt den eneste av barna jeg finner ved ft. i 1900. Igjen mange takk for hjelpen!MVH. Jorunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jorunn Olsen

Håper fremdeles på hjelp om denne søskenflokken. Nå har jeg fundet ut at brødrene Frederik/Fredrik og Jørgen Jørgensen var i Rygge ved en barnedåp den 14/11 1875. De bor da på en gård/plass kalt Bo ? braaten. Ingen gårder i Rygge ved det navnet i 1900. Har heller ikke fundet dem ved folketellingen i 1875.Mvh. Jorunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.