Gå til innhold
Arkivverket

[#11039] Familien til Jørgen Andersen. På husmannsplassen Rukkestad i Rygge,Østfold 1865


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

HeiEr det noen som kjenner til denne familien og kan fortelle meg hvor det ble av barna: Karl, Fredrik, født 26/2 1856 i Moss. Jørgen, Julius og Juta Jørgensen. De 3 siste barna født i Rygge. Jeg har prøvd alt syntes jeg selv men de er som sunket i jorda.Er det noen som kan hjelpe meg og finne dem? De kan umulig være døde alle sammen.Ps. Det finnes en eldere søster Augusta Jørgensdatter født 15 April 1848 i Moss. Henner har jeg funnet i Vaaler i 1900.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg trur faktisk dei er døde alle sammen - pr i dag. Men i FT1900 burde noen av dei finnast :)Det er ein god sjanse for at dei då hadde tatt Andersen i bruk som etternavn. Kanskje fiskaren Julius Andersen i Braatensgade 20, Moss, i FT1900 er av den familien?Eg søkte på Familysearch, LDS IGI og fant ein del navn og datoar i tillegg til det du hadde:JULIE HELENE CHRISTENSDR Father: CHRISTEN HANSEN Spouse: JORGEN ANDERSEN Marriage: 03 NOV 1844 Moss, Ostfold, NorwayAUGUST JORGENSEN Birth: 31 AUG 1845 Christening: 12 OCT 1845 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRAUGUSTA JORGENSEN Birth: 15 APR 1848 Christening: 18 JUN 1848 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIA HELENE CHRISTENSDATTERANNE CATHRINE JORGENSEN Birth: 07 FEB 1851 Christening: 21 APR 1851 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRCARL JOHAN JORGENSEN Birth: 20 NOV 1853 Christening: 26 DEC 1853 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRFREDERIK JORGENSEN Birth: 26 FEB 1856 Christening: 24 MAR 1856 Moss, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRJORGEN JORGENSEN Birth: 14 AUG 1858 Christening: 17 OCT 1858 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: HELENE JULIE CHRISTENSDR JULIUS JORGENSEN Birth: 16 JUN 1862 Christening: 21 SEP 1862 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIE CHRISTENSDRJUTTA ALBERTINE JORGENSEN Birth: 29 SEP 1865 Christening: 17 DEC 1865 Rygge, Ostfold, Norway Father: JORGEN ANDERSEN Mother: JULIA CHRISTENSDR Den meir upålitelige delen av LDS IGI, er bidrag fra medlemmer: IGI Individual Record Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available.Husband: Jörgen AndersenWife: Julie Kristensdatter Birth:Children:1. Jörgen Jörgensen Pedigree Birth: 1867 Rygge, Ostfold, Norway2. Julius Jörgensen Pedigree Birth: 1869 Rygge, Ostfold, Norway3. Karl Jörgensen Pedigree Birth:4. Katrine Jörgensen Pedigree Birth:Her er det ei underlig blanding av sammenfall og motsigelser. Dersom det er samme mor Julie det er snamkk om, så var ho 1 år ved giftermålet i 1844.Det er dessutan verd å merke seg at familien er registret i LDS. Det kan jo tyde på at noen er utvandra til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Noen årstall var i klammer og datt derfor vekk?Her er dei: Husband: Jörgen AndersenWife: Julie Kristensdatter Birth: 1843 Rygge, Ostfold, NorwayChildren:1. Jörgen Jörgensen Pedigree Birth: 1867 Rygge, Ostfold, Norway2. Julius Jörgensen Pedigree Birth: 1869 Rygge, Ostfold, Norway3. Karl Jörgensen Pedigree Birth: 1871 Rygge, Ostfold, Norway4. Katrine Jörgensen Pedigree Birth: 1873 Rygge, Ostfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei HaraldTusen takk for hjelpen.Ha ha, joda de er nokk døde alle sammen i dag, det var ft. i 1900 jeg tenkte på da. Det er de forstenevnte som er i min slekt. Julie (Helene) Christensdatter født i Moss i 1823.Jeg har ikke tengt over at de kan ha brukt Andersen som efternavn nei. Datteren Augusta er oppført som Jørgensdatter ved ft. i 1900. Hun er som sagt den eneste av barna jeg finner ved ft. i 1900. Igjen mange takk for hjelpen!MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jorunn Olsen

Håper fremdeles på hjelp om denne søskenflokken. Nå har jeg fundet ut at brødrene Frederik/Fredrik og Jørgen Jørgensen var i Rygge ved en barnedåp den 14/11 1875. De bor da på en gård/plass kalt Bo ? braaten. Ingen gårder i Rygge ved det navnet i 1900. Har heller ikke fundet dem ved folketellingen i 1875.Mvh. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.