Gå til innhold
Arkivverket

[#11040] Hans Beer Olsen


Gjest Andreas Leidland
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Leidland

Hvem er anene til Hans Beer Olsen født 15.08.1844. Etter det jeg kan finne ut het hans far Ole Olsen kom fra Hidra ved Flekkefjord. Her stanser sporene for meg når jeg skal tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De bøkene jeg nevnte for deg før er skrevet av ? Leevy , litt usikker på stavingen her. Tror det er 11 'tynne' bind, hvorav det siste er et godt navneregister. De er enkle å finne frem i. Mulig at Ole Olsen ble gift med en Beer-jente siden Hans har Beer som mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

På LDS IGI fant eg dette:ANNE GIERTHINE SIMONSDR Spouse: OLE OLSEN Marriage: 26 MAY 1826 Sokndal, Rogaland, NorwayOLE ANDREAS OLSEN Christening: 15 MAR 1829 Hidra, Vest-Agder, Norway Father: OLE OLSEN Mother: ANE GJERTINE SIMONDSDRANNE GJERTINE OLSEN Christening: 23 JUL 1843 Nes, Vest-Agder, Norway Father: OLE OLSEN Mother: ANNE GJERTINE SIMONSDRHANS BEER OLSEN Christening: 15 SEP 1844 Nes, Vest-Agder, Norway Father: OLE OLSEN Mother: ANNE GJERTINE SIMONSDRGJERT TOBIAS OLSEN Christening: 10 JUN 1849 Nes, Vest-Agder, Norway Father: OLE OLSEN Mother: ANNE GJERTINE SIMONSDRAnne Gjertine ser ut til å vere frå Sokndal:ANNE GIERTHINE SIMONSEN Birth: 13 APR 1806 Sokndal, Rogaland, Norway Father: SIMON RAEG Mother: ANNE TORJUSDTRANNE TORJUSDR Spouse: SIMON JACOBSEN Marriage: 08 JUL 1803 Sokndal, Rogaland, NorwayDenne Simon er kanskje sønn til Ole Jacobsen Reg i FT1801: 146 Stavanger Soggendahl Soggendahl Reg 2853 Ole Jacobsen Huusbonde 56 Begge i 1ste ægteskab Bonde og gaardbeboer M 2854 Berthe Sigbiørntzdtr Hans kone 58 Begge i 1ste ægteskab K 2855 Lars Olsen Deres børn 23 Alle ugivt M 2856 Simon Olsen Deres børn 21 Alle ugivtAnne er trulig frå Mydland, men på Rosland i 1801: 111 Stavanger Soggendahl Soggendahl Rosland Store 2401 Anne Torjusdtr Tjenestepige 21 Ugivt K151 Stavanger Soggendahl Soggendahl Mydland Yttre 2960 Torjus Thorssen Huusbonde 57 I 2dt egteskab Bonde og gaardbeboer M 2961 Ingeborg Andersdtr Hans kone 47 I 1ste egteskab KOle Olsen frå Hidra er verre å plukke ut av dei mange. Et oppslag i kirkebøkene vil kanskje kunne gi alderen ved giftermålet i 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.