Gå til innhold
Arkivverket

[#11043] Kristine / Kerstin Johnsdatter fra Wärmland, reist til Amerika


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Jeg har et problem som jeg har holdt på med en stund, og nå har jeg gått tom for ideer.Kerstin (Kristine) Johnsdatter fra Eda i Wärmland (f. 26.jan.1859) kom til Norge (Kristiania) i 1879. Der bodde hun noen år, for hun var fadder i 1889. Så skal hun ha reist til Amerika, bosatt seg i nærheten av Brainerd i Minnesota (på en gård i området der), og giftet seg med en franskmann. De fikk ingen barn. Dette er alt jeg vet.Har dere noen lure tips å komme med om hvordan jeg skal klare å finne henne igjen? Det skulle vært gør'artig å visst hva hun ble gift....Takker på forhånd for svar og hjelp! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Har du sett i kirkeboka når hun dro? Det finnes mange, for mange, kandidater som dro med hennes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Nina!Tusen takk for respons på innlegget mitt, som var så gammelt nå at jeg nesten hadde glemt det var der.Nå har det seg sånn at jeg faktisk har klart å finne damen. Jeg satte meg ned og leste side for side i 1900-census-en for Crow Wing County (jeg visste hun bodde i Brainerd eller omegn og at hennes søster Anna bodde sammen med henne), og endelig fant jeg henne. Har fått obituries og greier fra USA.Hun var ikke gift med en franskmann, men med en fransktalende canadier (født i Minnesota, men dog....). Gift med Theodore Hart.Det tok tid å finne henne, men den som gir seg er en dr.... (sa Bestemor bestandig).Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Gratulerer, Ingjerd! Flott jobba! Denne hadde det nok ikke vært lett å finne, om du ikke hadde hatt tålmodighet! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.