Gå til innhold
Arkivverket

[#11052] Maria Iversdtr. f. 1840 Mo i Hosanger,Hordaland


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Jeg lurer på om det er noen som har tilgang på kirkebøker for Hosanger og kan sjekke opp hvem som er foreldre til Maria Iverdtr.Hun gifter seg med Elling Magnesen Tellevik i1870 og får bl.datteren Anna Ellingdtr.f.1870. Ved Anna's konfirmasjon bor de på gården Moldekleiv.Maria dør i 1893 på gården Moldekleiv.Ville være fint dersom noen kunne si meg hvor idet gamle Hosanger sogn gården Mo lå. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Takk til Bjørn Davidsen. Det finnes to kandidater i FT 1865 i Mo,Hosanger. Hun kan selvfølgelig ha flyttet før det tidspunktet så det trenger ikke å være en av de to.Maria og Elling gifter seg i 1870 og bosetter seg i Tellevik så giftermålet bør være ført i kirkebøker for Hammer og der bør det vel stå hvem foreldrene hennes er. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei! I bygdebok for Mo i Modalen bn.1 finner jeg Maria Ivarsdtr. Mo født1842 og der står det at hun flyttet til Tellevik i Hamre. Foreldre Ivar Knutson Mo født 1789 gm 1832 Ragnhild Helgesdtr. Øvre Helland bn.5 født 1798 død 1872. De hadde 5 barn. Fra før var Ivar Knutson gift med 1813 Maria Olavsdtr. Eikemo fra Hosanger født 1791 død 1832. 9 barn.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Elling Magnesen Tellevik, født i Lillebergen 17 mai 1842 og døde på Mollekleiv 22 september 1884. Han giftet seg 8. april 1870 i Hamre kirke med Maria Ivarsdatter Mo. Hennes far var da oppgitt til å være Iver Knudsen Mo. Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.