Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Gundersen

[#11064] Gunhild Larsdtr. Sylte f.1846 ,Hordabø i Manger,Hordaland

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Jeg søker opplysninger om foreldrene til Gunhild Far:Lars Pedersen(Persen)Sylte og mor Kari Johannesdtr.(fødselsår,evt gård de er født på). Jeg finner dem ikke igjen på gården Sylte i FT 1865. Gunhild finner jeg som tjenestejente på indre Fosse,Alversund. Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

På IGI fant jeg kun et ekteskap med Lars Pedersen og Kari Johannesdt. gift 24/1 1845 Hamre Hdl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Ludvig Kvamme

I originalkilden, kirkebok for Presten, Hamre, A12, 1834 - 1845,Viet 24. januar 1845 i Alversund, ungkarl Lars Pedersen Indre Fosse, 38 år, fødested Indre Fosse og pige Kari Johannesdatter Vetaas, 21 år, fødested Vetaas. Brudgoms far: Peder Larsen, bruds far: Johannes Ellingsen.Mvh. Johan Ludvig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torleif Odland

Denne husmand Lars Pedersen er død på Bø i Manger den 9.sept. 1878, og gravlagd den 16.s.m. Han nevnes i kirkeboken som fødd på Fosse i Hammer.Fra tiden på Sylte finner jeg et barn etter Gunhild som er døpt ved Manger, en sønn med navn Peter er døpt i 1850. Fra Bøe har paret døpt 3.barn: 1853 Johanne. 1857 Fredrikke 1864 Lauritz. Kan ikke se at Kari er begravet hverken ved Manger eller Bøe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Gundersen

Takk til Berit,Johan Ludvik og Torleif.Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.