Gå til innhold
Arkivverket

[#11064] Gunhild Larsdtr. Sylte f.1846 ,Hordabø i Manger,Hordaland


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Jeg søker opplysninger om foreldrene til Gunhild Far:Lars Pedersen(Persen)Sylte og mor Kari Johannesdtr.(fødselsår,evt gård de er født på). Jeg finner dem ikke igjen på gården Sylte i FT 1865. Gunhild finner jeg som tjenestejente på indre Fosse,Alversund. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

I originalkilden, kirkebok for Presten, Hamre, A12, 1834 - 1845,Viet 24. januar 1845 i Alversund, ungkarl Lars Pedersen Indre Fosse, 38 år, fødested Indre Fosse og pige Kari Johannesdatter Vetaas, 21 år, fødested Vetaas. Brudgoms far: Peder Larsen, bruds far: Johannes Ellingsen.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Denne husmand Lars Pedersen er død på Bø i Manger den 9.sept. 1878, og gravlagd den 16.s.m. Han nevnes i kirkeboken som fødd på Fosse i Hammer.Fra tiden på Sylte finner jeg et barn etter Gunhild som er døpt ved Manger, en sønn med navn Peter er døpt i 1850. Fra Bøe har paret døpt 3.barn: 1853 Johanne. 1857 Fredrikke 1864 Lauritz. Kan ikke se at Kari er begravet hverken ved Manger eller Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.