Gå til innhold
Arkivverket

[#11065] Tor Steinarson Fjaagsund- Charles Magne ( Keiser)


Gjest Trond Kaasin
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Sitat funnet: The descent from Tor Steinarson Fjaagesund Judith of Flanders to Charlemagne, Emperor of the West (d. 814), is also given in Pedigrees of some of the Emperor Charlemagne's descendants, vol. III [1978], pp. 255-257.Kan noen bekrefte at dette sitat står i forannevnte skrift. I så fall er vel dette som de fleste andre 'gjennom svartedauen slektstre' avvist ????Er dette ikke bekreftet, ikke bevist, påviselig feil, eller ??? I så fall hvordan oppstår slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Trond,Slikt oppstår når man viderefører noe man har funnet uten å fortelle nøyaktig hvor man har funnet det, samt unnlater å ta stilling til om det faktisk er verdt å videreføre. Ditt spørsmål er galt stilt, da det åpner for endeløse runder med meningsløs diskusjon rundt Karl den store.En annen (mindre gal) måte å angripe det hele på er å sette opp den antatte anerekken tilbake til Karl, får så å be andre pent om å gi deg et råd om hvor langt tilbake den holder. Sistnevnte forslag er heller ikke meget pent, da du da vil 'forlange' at andre skal gjøre den jobben du selv burde ha gjort, altså misbruk av tid for flere enn deg selv.Mitt forslag er at du bestemmer deg for hvem du er mest interessert i: (1) Tor Steinarson Fjaagesund, (2)Judith av Fladeren eller (3) Karl den store. Så forsker du deg ledd for ledd i retning av den du ønsker å koble mot. Jeg vil i så fall gjette på at det vil være lettere å ta utgangspunkt i (1); enn i (2) og (3). :-)mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Tastefeil i annet avsnitt: 'den antatte anerekken tilbake til Karl, får så å be andre', skal selvfølgelig være: (..) den antatte anerekken tilbake til Karl, _for_ så å be andre (..)mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Jeg gikk ut fra ( beklageligvis feilaktig ??) at verket 'Pedigrees of some of the Emperor Charlemagne's descendants, vol. III [1978]' var kjent !!I så fall forventer jeg ingen kommentarer til dette !!Selv har jeg kun fått referanse til dette skrift med sidehenvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Trond Kaasin

Som oppfølging:Buck, J. Orton & Timothy Field Beard er forfattere av overnevnte bok som finnes i tre bind.Boken er i salg via f.eks Amazon.Antar teoriene i boken er ' avslørt ' som ikke beviste ??MVHTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.