Gå til innhold
Arkivverket

[#11075] Klara Johnsen fra Laurvig.


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Står fast i sporet etter Klara Johnson fra Laurvig/Larvik. Har funnet henne igjen 3 steder, men hver gang er det forskjellig fødselsår. Hun kan være født 1868, 1869 eller 1870. Mor og far ukjent. Hun døde i 1899 i Oslo. Er det noen som har tilgang på kilder ifra Laurvig som har mulighet til å se om hun står der. Finner henne ikke i tellingen for 1875, men er litt usikker på om tellingen for larvik er på internett.Har kikket i kirkeboken for Larvik, men fant ikke noe som tydet på denne damen. All hjelp og informasjon mottas med stor takk. Ønsker gjerne å finne hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei May!Du kan ta en titt på tvillingparet Clara og Johan f. 8. Sept. 1868, døpt 29. Mars 1869, av foreldre, Søren Andreassen og Karen Marie Paulsd.- - Larvik MINI 1 4 - 1856 - 1870, kort 8/14 - post 47 og 48 i første ruten.Det er også en Clara Sophie, f. 27. Jan. 1870, - post 55. Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Kjell, tusen takk for svaret. Jeg hadde visst ikke fått med meg tvillingparet Clara og Johan. Jeg fant den andre Clara Sophie, med foreldre Dorthea Nilssen og Jacob Nilsen. Det er mye som tyder på at Klara Johnsen hadde Johnsen som føde navn, evt. Johnsdatter, så jeg får ikke ting helt til å stemme. Men 3 kilder sier fødested som Laurvig.Hei Berit, hun ble ført inn i oversikten over døde i kirkeboken for Petrus Menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei May! Det har nok skjedd et navnebytte. I FT 1865 heter de Johnsen elles stemmer alt, de bodde på Langestrand og flyttet til Larvik. Han var salmaker. Søk på Søren i Larvik 1865, så finner du familien. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Petrus krk. død 18/1-26/1 1899 Klara Bye, gift, f. 1869 Larvik, lungebetennelse og hjertelammelse. Mann skomakersvend Ole Kristian Bye Malmøgd. 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Berit! Jeg var klar over dette dødsfallet, men takk allikevel for at du tok deg bryet med å finne det frem. Dere er utrolig hjelpsomme og flinke.Fant også ut at faren til Søren Johnsen het Andreas Johnsen.Jeg vet ikke så mye om Klara, selv om hun var min oldemor. Finnes denne familien i en bygdebok eller lignende for Larvik?Neste skritt blir å finne hennes konfirmasjon som trolig vil gi noen flere biter i dette puslespillet. 1883 vil trolig være konfirmasjonsår, men jeg vet ikke om hun ble konfirmert i Larvik. Hun har flyttet litt rundt og bodde i Oslo i 1891 tellingen, samt i Drøbak i 1894/95 og Oslo etter 1895. Hvis noen har mere informasjon om henne så mottas det med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes bøker om Larvik, men siden Larvik er en by så er det ikke en gård/slektsbok. Du må nok være noe mere enn et vanlig hverdagsmenneske for å bli skrevet om i bybøker. Jeg vil tro at hun bor hjemme til hun er konfirmert og 'voksen', om ikke hele familien flyttet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.