Gå til innhold
Arkivverket

[#11077] Snekker Hans Jakob Pedersen og Berthe Kristine f. Hansdatter LARVIK


Gjest Inger Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Kvennodd

Søker etterkommere etter Hans Jacob Pedersen, f.1856 i Larvik og hustru Berthe Kristine, f. 1855 i Eidanger. Hans Jacob var snekker med eget verksted i Larvik, Brønd Gade 2. De hadde i 1900 ni barn født fra 1878- 1897 alle i Berg Sogn JL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Navn og fødselsår på barna til Hans Jacob og Berthe Kristine: Anna Mathilde f.1878, Hilda Sophie, f.1879, Peder Hagbart, f.1884, Johan Christian, f.1886, Jacobine Marie, f.1888, Hans Jacob. f.1890, Hartvik, f.1892, Paula Kristine, f.1894 og Johannes, f.1897. Alle født i Larvik og alle med Pedersen til etternavn i følge 1900 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Helberg Roligheten

Er interessert i opplysninger om familier som har bodd i Brønngata 2. Min familie (Pedersen) har bodd huset, men det er noen løse tråder som jeg ikke finner ut av. Har noen opplysninger på selve huset. Kjenner du familien til Hans Jacob bakover i tid og eventuelt hans søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei Kari Ja jeg kjenner søsken og familie til både Hans Jacob og Berthe Kristine , ganske langt tilbake i tid. Hans Jacob er sønn til min oldefar Peder Hansen, i første ekteskap, min bestemor er fra andre ekteskap. Mvh. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hans Jacob f. 22.01.1856 i Larvik er sønn av Peder Hansen ( Dahl)f. 21.08.1825 på Kommadal u/Bonnegolt, Kvelde i Hedrum og Anne Marie Jacobsdatter født på Hugget u/Gjone S. i Hedrum. Berthe Kristine Hansdatter, f.1855 i Brunlanes, datter av Hans Jacob Hansen,f.08.11.1823 på Lydhus, Brunlanes i Vestfold og Anne Pernille Svendsdatter, f.29.02.1820, Borgeskogen, Gjerpen i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.