Gå til innhold
Arkivverket

[#11081] Emigrantene Ovidia & Alvilda Larsen Minde


Gjest Linda Østby
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Østby

Hos North Dakota Genealogy Forum la jeg inn denne forespørselen:They left Bergen, Norway on May 20 1910 to stay with family in Fairdale, Walsh, North Dakota. I'm trying to find out if they ever made it to Fairdale or what happened to them. I don't know the name of the family they were supposed to stay with. Ovidia and Alvilda was my great grandfather's sisters. Their full names in Norway: Ovidia Sigvarda Larsen Minde b Oct 28 1892. Alvilda Marie Larsen Minde b 1884.Thanks in advance.LindaDen foreløpige responsen jeg har fått er: here are two women born in 1884 named Alvilda, who died in the USA and are on the Social security death index. Does the birth month and day fit too?ALVILDA PETERSON Request Information (SS-5) SSN 560-78-4827 Residence: 90201 Bell, Los Angeles, CA Born 20 Feb 1884 Last Benefit: NEW: More Records! Died Aug 1970 Issued: CA (1965)ALVILDA SANDS Request Information (SS-5) SSN 267-11-0939 Residence: 33127 Miami, Miami-dade, FL Born 20 May 1884 Last Benefit: Died Apr 1978 Issued: FL (1966 And 1967)Maybe someone else will help from the county they emigrated to. It would be just too lucky for either one of these to fit. Good luck, TarynOvidia ble født i Årstad sogn og jeg har da funnet fødselsdatoen hennes, mens Alvilda ble født i Strudshavn sogn der disse opplysningene mangler på Digitalarkivet. Årstallet for hennes fødsel er funnet i 1900-tellingen. Nå lurer jeg på om det er noen her i dette brukarforumet som kan hjelpe meg på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg finn Alvilda Marie døypt i Laksevåg (som eg har reg., men som enno ikkje er ferdig i korrektur):1310 1611 1884: Alvilda Marie. Far Verksarbeider Jakob Larsen, f. 1859. Mor: Agothe Oline Kristine Olsdtr. f. 1862. Bustad: Lille Damsgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Takk Bjørn, da får jeg legge til denne opplysningen i North Dakota forumet og håpe på litt mer hjelp der. (Tar gjerne i mot flere innspill her også.)Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.