Gå til innhold
Arkivverket

[#11089] Bergen, NK, Thrine Brandt, fadder i 1670


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

ER det noen som vet noe om en Trine Brandt, fadder til Boel Jochumsdatter Foss i NK i 1670. Vet noen hvem hun var datter av og/eller gift med? Greta S. O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

En aktuell kandidat kan være den Trine Hansdtr Smit som vies i Korskirken 1686 med dr.med Paul Nicolaysen Brandt f.Sønderborg ca1654-1687kk. Han kan finnes både i 1683 i 17.rode og enken 89 i 22.rode. Har dårlig med kilder foran meg, men har notert at han var enkemann, gift 1.gang Sofia Amalia.. -1682, sønn Johan fc1682. Kan ikke se at Trine finnes blant Hans Henningsen Smits barn.Har forøvrig notert at hun nevnes ..Jensdtr ved en anledning. hilsen Svein Rindedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Svein. Takk for svar. Det er vel ikke helt sansynlig at Trine Hansdatter Smit kan være den samme som Thrine Brandt da sistnevnte het Brandt allerede i 1675. Jeg bommet litt på årstallet angående Boels dåp. Jeg skulle tro at Thrine var født Brandt, og at hun kanskje ikke er helt ung i 1674. Skal sjekke de andre Foss barna sine faddere og se om hun dukker opp der.Greta S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

Hallo igjen Joda, helt enig med forrige innlegg, men jeg er ikke verre på det enn at jeg trekker en ny Trine Brandt ut av ermet. Denne gangen Thomas Henriksens kone Trine Jakobsdtr Brandt som sammen med TH kjøper en eiendom ytterst på Nordnes av Cornelius Jansen de Lange.(brg.hist.skr.nr.38 s.397).Dette passer vel også bedre med naboskapet ?. TH forefinnes med borgerskap,+ i 1645 +i 1657 hilsen Svein Rindedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Greta. Det er rett som dere skriver at Trine Smith blir for 'ung'.Hun dør først i desember 1727, begravet i KK.30/12-1727.Men hun er og med i samme kretsen som du søker i, da hun opptrer som fadder sammen med Anne Thomasdatter Ratken i KK 16/9-1694.Henric Jorisen er og med der blandt fadderne. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.