Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hallvard Bragstad

[#11098] Skifter og tingbøker Inderøy, Nord-Trøndelag

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

Jeg får ikke opp verken skifter eller tingbøker for Inderøy i Digitalpensjonatet. Er det mulig å fikse dette? Med hilsen Hallvard Bragstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er ordnet nå.Takk for meldingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har en del skifter for Inderøy utover de som er lagt ut i digitalarkivet. Gi beskjed dersom det er noe du spesielt du leter etter.Sissil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vigdis guldberg myhre

Hylla, det er Inderøy ikke sant, jeg leter etter Marith Halvorsdatter, f. rundt 1800 i Hylla, datter av Halvor Olsen, har også en bror som heter Ole Halvorsen. Vet du om det finnes skifte etter Halvor Olsen? Har litt problemer med å finne linken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke oversikt over skifter på 1800-tallet. Men Hylla er på Inderøy, men i 1801-tellingen står ikke navnet på underbruket oppgitt. Det var imidlertid kun 3 Halvor Olsen på Inderøy, den ene var 3 år gammel og uaktuell, en var bosatt i Salberg sogn, mens en var bosatt under Gousa i Saxhaug, der Hylla ligger. Du finner ham her: LenkeSissil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Thynes

HeiJeg lurer på om det er mulig å slenge seg på her, og da i forhold til Sissels skifter fra Inderøy. I 1787 ble Ingeborg Willumsdatter gift med Stener Jonsen på Inderøy. Jeg har lenge forsøkt å finne ut om hun er fra Inderøya. Jeg har da prøvd å finne ut om det har bodd noen Willum der i tidsrommet fra ca. 175 og framover. Ingen Willum er foreløpig funnet. Har du Sissel registrert noen Willumer i skifteprotokollene dine?mvhAlf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet desverre ikke om det er skifte etter noen Willum i denne perioden. Men navnet Willum forekommer i området helt fra tidlig på 1600-tallet, men det er relativt få personer med dette navnet. Jeg skal være oppmerksom dersom jeg kommer over en Willum på dette tidspunktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.