Gå til innhold
Arkivverket

[#11098] Skifter og tingbøker Inderøy, Nord-Trøndelag


Gjest Hallvard Bragstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

Jeg får ikke opp verken skifter eller tingbøker for Inderøy i Digitalpensjonatet. Er det mulig å fikse dette? Med hilsen Hallvard Bragstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har en del skifter for Inderøy utover de som er lagt ut i digitalarkivet. Gi beskjed dersom det er noe du spesielt du leter etter.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest vigdis guldberg myhre

Hylla, det er Inderøy ikke sant, jeg leter etter Marith Halvorsdatter, f. rundt 1800 i Hylla, datter av Halvor Olsen, har også en bror som heter Ole Halvorsen. Vet du om det finnes skifte etter Halvor Olsen? Har litt problemer med å finne linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har desverre ikke oversikt over skifter på 1800-tallet. Men Hylla er på Inderøy, men i 1801-tellingen står ikke navnet på underbruket oppgitt. Det var imidlertid kun 3 Halvor Olsen på Inderøy, den ene var 3 år gammel og uaktuell, en var bosatt i Salberg sogn, mens en var bosatt under Gousa i Saxhaug, der Hylla ligger. Du finner ham her: LenkeSissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

HeiJeg lurer på om det er mulig å slenge seg på her, og da i forhold til Sissels skifter fra Inderøy. I 1787 ble Ingeborg Willumsdatter gift med Stener Jonsen på Inderøy. Jeg har lenge forsøkt å finne ut om hun er fra Inderøya. Jeg har da prøvd å finne ut om det har bodd noen Willum der i tidsrommet fra ca. 175 og framover. Ingen Willum er foreløpig funnet. Har du Sissel registrert noen Willumer i skifteprotokollene dine?mvhAlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg vet desverre ikke om det er skifte etter noen Willum i denne perioden. Men navnet Willum forekommer i området helt fra tidlig på 1600-tallet, men det er relativt få personer med dette navnet. Jeg skal være oppmerksom dersom jeg kommer over en Willum på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.