Gå til innhold
Arkivverket

[#11114] Feil i arkivverket/ft1801/f11527 ReadString 4 115 - hva betyr det?


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Jeg er inne på 1801-tellingen for Ørskog på jakt etter garden som i dag heter Aure. Men uansett hva jeg søker på, 'begynner på' Ø, Ør, Øre, Au, Aur etc får jeg feilmeldingen over.Gjør jeg noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Uansett skal du ikkje få ei slik internfeilmelding. Eg prøver å gjera det same du seier du gjer, utan å få feilmeldinga. Du kan også velja Alle. Då får du alle gardsnamna i Ørskog, og oppdaga at det knapt fint nokon gard som heiter Aure i Ørskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg burde ha tenkt det. Eg trur ikkje du treng melda frå om feilen. Eg har ei kjensle av at eg veit kva forhold som må vera oppfylt for at feilen skal dukka fram. Eg har også ei kjensle av at det har med eit knep eg brukar for å auka farten. Dermed har eg kanskje også sagt at de må leva med problemet. men det er sjølsagt under føresetnad av at det er ein feil som kjem og går, at de ein time seinare kan gjera nett det same og ikkje få feil. Men takk skal du ha; eg er framleis like takksam for alle som melder feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Feil i arkivverket/ft1801/f11243 ReadSubsetDette er den beskjeden jeg faar naar jeg leiter etter en gard i Samnanger, Lid. Prövde paa alle, men faar feilmelding der og.Det samme skjedde i gaar kveld.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bare for aa si fra at naar jeg gaar via 'Slektshistoriske kilder', da kommer jeg frem uten problem.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg bruker aa klikke direkte paa 1801 - eller andre aarstall, direkte herfra og kommer da inn paa sök over hele landet. Det har virket för, men virket altsaa ikke i gaar kveld og tidligere i dag.Jeg prövde igjen etter at jeg hadde kommet inn via Slekthistoriske kilder, det samme skjedde.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Sjekket igjen ved aa klikke her paa 1801 og satte opp gard byrjar paa Li, og kom frem til det jeg ville uten problem.Kan det ha vaert fordi der var for mange folk inne her igjen?Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur ikkje det har med mykje folk å gjera. Og eg klarer ikkje få til ein slik feil; same kor mykje eg prøver. Eg er svært usikker på kva det er. Men slik systemet er lagrar eg ein del opplysingar om søket ditt hos meg, medan ein del anna blir sendt att og fram mellom servaren min og maskin din. Det ser ut som om det er noko gale med denne kommunikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det KAN ha med cookies å gjera, men eg er svært usikker. Ein annan grunn eg KAN tenkja meg er at du lag deg eit utval, går brot fra maskinen ein halvtime elller så og deretter held fram. Det kan ha ført til at utvalet ditt er øydelagt (hos meg) og at programmmet mitt av den grunn går i surr.Det hjelper meg eigentleg lite å fita at det har skjedd; eg må få vita litt meir om når det skjer og når det ikkje skjer, for å sei det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Neida, jeg var ikke borte fra maskinen, det hele skjedde i sammenhengende sök.Skjer det igjen, skal jeg vaere obs paa alt dette og merke meg tid, sted osv.Jeg er paa en laptop for tiden, og den er oppsatt til ikke aa godta cookies, det var derfor jeg spurte. Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.