Gå til innhold
Arkivverket

[#11125] Karl Viktor Nilsen f. 1858 i Sverige, bosatt i Kragerø


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Karen Elise Olsdtr. f. 01.09.1852 i Kragerø ble 22.07.1884 gift i Kragerø med Carl (Karl) Viktor Nilsen (Nilson) f. 02.03.1858 i Vermland, Sverige.De er pr. 1900 bosatt i Smedbugten og Karl Viktor arbeider som gråsteinsmurer/formann. De har 5 barn:Elise Kristine Nilsen f. 1886, Anna Margrete Nilsen f. 1888, Carl Johan Nilsen f. 1890, Nils Oskar Nilsen f. 1892 og Gustav Adolf Nilsen f. 1895.Har noen flere opplysninger om denne familien eller kjenner noen til barna og deres etterkommere??Jeg har lett etter Karen Elise i over 2 år og idag fant jeg henne som gift ved å lete på microfilm. Så jeg er meget takknemlig for all hjelp jeg kan få! Med vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg prøver igjen!!Har noen opplysninger om disse personene???Takknemlig for all hjelp jeg kan få! Med vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Takk for tipset. Jeg har nå etterlysning i Sverige.Kjenner noen til Karen Elise f. 1852 og Karl Viktor Nilsens etterkommere? Jeg finner familien pr. 1900 i Kragerø, men der stopper alle videre spor.Takknemlig for all hjelp jeg kan få! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Takk for opplysningene, meget takknemlig :o)Kjenner noen opplysninger om etterkommerne:Carl Johan Nilsen f. 1890 KragerøNils Oskar Nilsen f. 1892 KragerøElise Kristine Nilsen f. 1886 KragerøAnne(a) Margrete Nilsen f. 1888 KragerøogGustav Adolf Nilsen f. 1895 - lurer på om Gustav var vognmann på Rjukan. Har noen oppslagsverk, hvor en kan finne dette ut??mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.