Gå til innhold
Arkivverket

[#11145] Karl Johan Eriksen, Bergen


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er nå hva jeg vet om denne personen:Han var født 6.10 1872 og døde 30 oktober 1948 i Bergen. I arkivet står det at han hadde en datter Ella og kona Elisa Marie etter seg.Elisa Marie var enke da hun giftet seg med Karl Johan og hadde to sønner i første ekteskap.Ella, datteren, forteller det at faren og hadde vært gift før, hun er sikker på det sier hun og hun mener det og var snakk om halvsøsken som hun aldri har hatt kontakt med.Jeg har funnet en eneste Karl Johan Eriksen f 1872 blant gifte i Bergen (13 januar 1895) med Bergitte Sofie Johannesen f 1873. Han var da bryggearbeider.Siden finner jeg ingen Karl Johan Eriksen i folketellingen for 1900. Men jeg finner en Karl Eriksen med kone Bergithe - fødselsår de samme som de over. Denne Karl er brannkonstabel.De har fire barn : Karl f 1895; Bergliot f 1896; Johan f 1897 og Margith f 22.3.1899.Er det noen mulighet å finne ut om denne Karl Johan Eriksen er den samme som senere blir gift med Elisa Marie Olsen?Karl Johan Eriksen er mine barnebarns tippoldefar.Mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takket være Yngve Nedrebø vet jeg nå at Karl Johan var født på Fødselsstiftelsen i Bergen 6.10 1872 som sønn av ungkar og dreng Martin Eriksen og pike Karoline Margrethe Bolsø.Finner ingen Martin Eriksen som kan være i passe alder i Bergen eller Bergensområdet, men har funnet en Martinus Eriksen (f. 1857) i FT 1875 som dreng på Sælemyr Søndre i Lindås.I FT 1865 finner jeg han igjen på gården Lien i Lindås med foreldre Erik Olssen Lien og Anna Klausdtr.Derimot er Bolsø en nøtt! Finner kun Bolsø i Møre og Romsdal og ingen Karoline Margrethe der.Er det noen som har et godt tips?mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kjempefint! Takk skal du ha, jeg skal sjekke Molde 1865.Jeg ser jeg er nok ikke så flink til å lete.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.