Gå til innhold
Arkivverket

[#11149] Dalløf/Dalløv


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Er det noen som har informasjon om navnet Dalløf/Dalløv? Jeg har kommet over navnet Maria Katarina Daløv som mor til Petter Magnus Sundelius i kirkebok for Berg i Østfold, under fødte i 1826. Petters far var Johannes Pettersen Sundelius.Ettersom Berg ligger nokså nærme Sverige er det en sansynlighet for at Maria kan komme derfra. Det blir også sagt at slekten skal komme fra Danmark, så det er kanskje også en mulighet.All informasjon omkring dette er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Magne, takk for sist, limmer inn 6 dager gammel mail fra Sverige.-Jag tittade i födelseboken för Uddevalla år 1795 och hittade Maja Chatarina f. 14/2 1795. Fader Anders Dahllöf moder Elin Larsdotter 33 år.Sedan letade jag framåt i tiden och fann att 21/7 1797 blev det en son Lars. Då stod Anders som torpare. Moderns namn står Inger Larsdotter 36 år. -'mor og far' er innflyttere i :18 jun 1821.mange hilsen fra Norge ! Egil egilsund@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hei, og takk for sist!Tusen takk for hjelpen, da er vi ett steg lenger.Siden sist er meget skjedd, og jeg har mistet endel av det jeg den gang hadde. Men jeg mener å huske at du sendte meg en oversikt engang. Tror du jeg kan be om å få den tilsendt en gang til?Hilsen Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.