Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Vibeke Prestmo Valestrand

[#11160] SIVERT OG OLINE PRESTMO 1900 ?

Recommended Posts

Etterlyser foreldre til Karl Teodor Prestmo (1909-1992). Jeg vet kun at de het Sivert og Oline og bodde i Trøndelag i 1900. Karl hadde mange eldre søsken, så sansymlighvis var de gift før 1900. Ei eldre søster av 'Kalle', Anna reiste til USA i 1920 årene, og hadde med seg en datter som het Ellen.

Guest Trond Myrstad

I FT1900 for Dovre finner du en Sivert Olsen, jernbanearbeider, f. 1860, kona Oline Larsdatter f 1865, og barna Ole, Lars, Ingvald og Reidar. Kan dette være familien du er på jakt etter ?

Guest Astrid Ryen

Du finner dem i Trondheim i 1900:Sivert Præstmo, f. 1870 i Værnes sogn, Stjørdalen.Oline Præstmo, f. 1876 i Elverum.Barn: Sigurd, f. 1897, Marie, født 1899Jeg har Stjørdalsbøkene på hjemlån, så jeg kan i løpet av helgen forsøke finne ut noe mer om Sivert.Mvh Astrid

Guest Trond Myrstad

Beklager, det forrige svaret var nok ikke riktig familie. Du finner dem nok i Trondheim, i Mellomila 23; Siver Præstmo f. 1870, Oline Præstmo f. 1876, og barna Sigurd (1897) og Marie (1899)

Guest Astrid Ryen

Jeg vet naturligvis ikke om disse er de riktige, men kanskje du, Vibeke, kunne si noe om det??

Dette er nok riktig Sivert og Oline. Min farmor sa en gang at hennes svigermor kom fra Østerdalen en plass - Elverum kan dermed stemme for Oline. Jeg er helt nybegynner i dette 'gamet', men nå blir jeg virkelig 'bitt'! Dersom du har tid Astrid, hadde det vært flott om du fant ut litt mer om Sivert. Helsing Vibeke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.