Gå til innhold
Arkivverket

[#11160] SIVERT OG OLINE PRESTMO 1900 ?


Gjest Vibeke Prestmo Valestrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Prestmo Valestrand

Etterlyser foreldre til Karl Teodor Prestmo (1909-1992). Jeg vet kun at de het Sivert og Oline og bodde i Trøndelag i 1900. Karl hadde mange eldre søsken, så sansymlighvis var de gift før 1900. Ei eldre søster av 'Kalle', Anna reiste til USA i 1920 årene, og hadde med seg en datter som het Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

I FT1900 for Dovre finner du en Sivert Olsen, jernbanearbeider, f. 1860, kona Oline Larsdatter f 1865, og barna Ole, Lars, Ingvald og Reidar. Kan dette være familien du er på jakt etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du finner dem i Trondheim i 1900:Sivert Præstmo, f. 1870 i Værnes sogn, Stjørdalen.Oline Præstmo, f. 1876 i Elverum.Barn: Sigurd, f. 1897, Marie, født 1899Jeg har Stjørdalsbøkene på hjemlån, så jeg kan i løpet av helgen forsøke finne ut noe mer om Sivert.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Beklager, det forrige svaret var nok ikke riktig familie. Du finner dem nok i Trondheim, i Mellomila 23; Siver Præstmo f. 1870, Oline Præstmo f. 1876, og barna Sigurd (1897) og Marie (1899)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Prestmo Valestrand

Dette er nok riktig Sivert og Oline. Min farmor sa en gang at hennes svigermor kom fra Østerdalen en plass - Elverum kan dermed stemme for Oline. Jeg er helt nybegynner i dette 'gamet', men nå blir jeg virkelig 'bitt'! Dersom du har tid Astrid, hadde det vært flott om du fant ut litt mer om Sivert. Helsing Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.