Gå til innhold
Arkivverket

[#11171] Oppslag i Gjerstad-heftene på gården Røed ytre


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei, er det noen vennlige sjeler her ute som kan gjøre et enkelt oppslag i Gjerstad-heftene for meg? Gården som er interessant er Røed ytre. Jeg leter etter Lars Kjeldsen g.m. Inger Olsdatter som skal ha bodd på gården mellom 1740-1755. De døper ihvertfall 3 barn; Kjersti den 29/10-1742, Niels den 30/3-1752 og Ragnild den 23/6-54. Jeg er interessert i å vite hvor det ble av spesielt Niels, men også hvor de 2 andre ble av. Jeg undres på om denne Niels er samme som Niels Larsen som slo seg ned på Oklungen i Eidanger (kfr debatt nr 10119).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Nils Larsen giftet seg i 1777 med Aase Rasmusdatter f.1759 fra Kveim, Gjerstad. De overtok garden 'Der framme', Kveim og bodde der. De fikk 9 barn. Nils døde 1829, Aase i 1841. Aase var datter til Rasmus Mortensen, sønn til Morten Haraldsen, sønn til Harald Haraldsen, sønn til Harald Kveim.Kirsten giftet seg med Halvor Jensen Trydal og bodde på Rønholt i Bamle.( det var 2 Kirsten..., født i 1742 og 1744) Ragnhild gifte seg i 1783 med Tomas Olse Eskeland.Hilsen Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.