Gå til innhold
Arkivverket

[#11172] Berit Knudsen


Gjest Frode Aksnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke det med linker. Jeg antar det betyr en adresse skrevet med blått.Jeg fant ham i emigrantprotokollen fra Trondheim i DA. Søk på: fornavn inneholder; Annæus. Velg så Annæus Edvard, og han er den eneste som popper opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Jeg vil ikke blande meg mer enn nødvendig inn i denne diskusjonen, men jeg reagerer litt på måten spørsmålet her blir stillt på. Det skader nok ikke med litt flere ord, og gjerne bruk av litt høflighet - i det minste et 'kan du fortelle meg' (eller lignende) istedet for imperativer.Med vennlig hilsen, Andreas Snildal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Jeg vil heller ikke delta i diskusjonen, men gjør det altså likevel.Jeg synes Frode Aksnes uttrykker seg kort og konsist i e-poststil, og føler ikke at han på noen måte er uhøflig.Derimot synes jeg det da er uhøflig å henge ut andres uttrykksmåte. Bare for å minne om at en sak ofte har flere sider. Man kan ha sine meininger om andres uttrykksmåte, men noen ganger tilsier høflighet at man holder dem for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Jeg vil derimot ikke trekke min kommentar, jeg holder fast på at man bør bruke vanlig god utrykksmåte og høflighet, selv på internett. Det var ikke meningen å henge ut noen, jeg vil mer peke på en generell tendes innen fora som Digitalarkivets Brukarforum. Kall det gjerne egoistisk, men når man leverer ut informasjon som man selv har funnet i kilder til andre personer, synes jeg mottaker bør vise en viss takknemlighet, og kanskje ikke bare 'kreve' å få mer. Nå vet jeg at mange ikke gjør dette bevisst, og at antageligvis mange ikke reagerer så veldig mye på dette i det hele tatt, men jeg mener dette er viktig for trivselen.Nå har jeg sagt mitt, og håper jeg ikke har tråkket på for mange tær - det ville vært det motsatte av min intensjon.Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Jeg er ikke uenig i sak. Og meiner også at kommentarer som din kan være på sin plass.Men i dette tilfellet syntes jeg kommentaren var noe feilplassert. Er noen direkte bøllete bør de få beskjed om det. Jeg synes ikke det gjelder Frodes innlegg. Han har nok skrevet innlegget vel fort, uten å se over, men uhøflig er det ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.