Gå til innhold
Arkivverket

[#11210] Hva betyr 1931 som omstendigheter rundt uekte fødsel ?


Gjest Ove Haugrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Haugrud

Min oldefar Hans Christian var uekte barn av Mathis Henriksen Vallo og Hanna Petrikka Hansdatter. Han ble født i Lenvik 13.04.1847 og døpt 20.06. samme år. I forbindelse med dåpen står det '1931' under 'Omstendigheter rundt uekte fødsel' (http://www.rhd.uit.no/rhdbin/dliste.asp?RR=72783) Er det noen som vet hva det betyr ? Og evt. vet hva som hendte med faren Mathis Henriksen Vallo etter fødselen ?(han var kvensk og kom fra Nedertorneå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Nei, den var ikke lett å forstå. Men det ser ut til å være et kommunenummer. Kommunene i Troms starter på 19. Og Lenvik har 1931. Kan det bety at det finnes mer omkring fødselen i kommunearkivene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kommunenummeret 1931 var ikkje 'funne oppe' i 1847, så eg trur knapt 1931 vart ført inn i kyrkjeboka. Eg trur heller det er ein eller annan form for feltforskyving og at 1931 ikkje betyr noko anna enn at dette er kyrkjeboka for Lenvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.