Gå til innhold
Arkivverket

[#11213] Examinasjonsboard 1802-5-Bergen Post. 1393 Berent Berentsen Messe


Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

Post 1393 i disse rullene har referanse til UR-180.Ønsker alle opplysninger som kan finnes om denne personen i disse rullene eller i lensmannsarkiv. Jeg blir KJEMPEGLAD dersom noen har tid til å hjelpe meg. På forhånd takk. Mvh Sigrid Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke helt hva du egentlig er på jakt etter , men Berent Berentsen var født 30.08.1795 og døpt i Nykirken i Bergen 06.09.1795.Han var sønn av Torchel Berentsen Messe , Østenpå Sogndal(41år i følge den samme tellingen).Berent Torchelsen giftet seg 06.11.1787 i Nykirken med pige Helje Carlsdatter(lyst 02.09.).Du finner familien i 1801 tellingen i rode 6 gård nr.74.Berent T. 38år Jægteskipper , Helkie Carlsdtr. 46år , Torkil 14år, Carl 9år og Berent 6år. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Beklager at jeg er utydelig i mitt spørsmål.Jeg har disse opplysningene , men jeg skulle gjerne vite hvor det ble av Berent.Jeg kan ikke finne ham gift eller begravet i Bergen. Yngve var så vennlig å hjelpe meg med å spore opp hvor det ble av broren Carl post nr.1392.Ved hjelp av dette referansenr. fant han fram til hvilke millitær løpebane han hadde, hvilke reiser han hadde foretatt ol. Slik fikk jeg bekreftet en missing link mellom Bergen og Karlsøy i Troms og at Carl virkelig var min tippoldefar.Jeg mener at jeg har funnet ut av hans to andre søsken, men altså ingenting om Berent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.