Gå til innhold
Arkivverket

[#11218] Elida`s foreldre i Aker.


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Er det noen som kan hjelpe med å finne Elida sine foreldre og søsken? Elida f.1876 i Aker er allerede gift i 1900 med Jonas Holmen f.1868 i Aker. Hun jeg prøver å hjelpe mener at Elida`s mor skal hete Emma. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Er det noen som kan sjekke vielsesdatoen mellom Elida og Jonas Holmen i Aker for perioden 1898-1900? Ekteparet bor på Holmen Østre i Aker i 1900. Etter opplysninger jeg har fått,er han muligens født på denne gården.Elida`s mor Emma skal også være født i Aker.Trenger opplysninger om Elidas foreldre og søsken.Det sies at det skal være en søskenflokk på 5 med Elida.På forhånd Takk for hjelp.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ø.Aker krk.bøker:Gift 1/3 1900 Jonas Holmen, grdbr. Holmen V.Aker, f. V.Aker 1868, konf.V.A. 1885, far grdbr. Ole Christian Holmen; og Ellida Marie Haugerud, hjemme Alfaset, f. Ø.Aker 1876, konf. Ø.A. 1892, gar grdrbr. Martin Haugerud.Født 6/11-76-dpt. 21/1 77 Elida Marie, far grdbr. Hans Martin Haugerud(36) og h. Emma Elise Kristiansen (uleslig) Alfaset.Gift 9/5 1875 Ø.Aker ungk. grdbr. Hans Martin Haugrud f. 14/4 1841 Aker, far Andreas Arnesen; og pike Emma Louise Manglerud f. 3/7 1855 Aker, far Kristian Larsen.Holmen gård ligger i Vestre Aker, tror det er vestre som ligger nede langs Holmenkollveien og østre ligger oppe i Holmenkollåsen. Om det er vestre som ligger nede så finnes gården også i dag, men driver ikke gårdsbruk. Jeg vet ikke om det er samme slekt som bor der i dag.Elidas søsken kan du vel kanskje finne i FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.