Gå til innhold
Arkivverket

[#11243] Brattbakk, Blasbakk i Østfold


Gjest Liv Kongsvold Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Vi planlegger slektstevne til sommeren. I den forbindelse søker jeg etterkomre etter Amanda Marie Larsen født 30 april 1882 i Eidanger. Hun var eldste datter til Lars Martin Larsen (født 2 april 1860 i Saghugget Kjose i Brunlanes) og hans første hustru Gunhild Marie Nilsdtr ( født 28 april 1853 Saga i Kjose i Brunlanes og død 1890 i Eidanger). De hadde fire barn Amanda Marie født 1882, Hilda Karoline født 1884, bodde i Hovenga i Porsgrunn. Hjalmar 1886, bodde på Sundjordet i Porsgrunn.Alma Jonette født 1889, bodde i New Jersey USA.Jeg vet at Amanda bodde et sted i Østfold og hennes mann var sveiser på gårdene. Det har vært snakk om navnene Brattbakk, Blasbakk eller Martinsen. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var ikke mye å gå på. I 1900 finner du en fostersønn Charles Martinsen f. 1891 Vaaler på Andersrød i Jeløy. Han forsørges av en sveitser. (En mulighet for at han også ble det samme som 'faren'.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Takk Berit. Jeg skal prøve å sjekke opp hveem han var gift med. Jeg har hørt at Amandas mann var fra Buskerud og at de hadde mange barn. Det sies at det var en datter på besøk hos sin morfar Lars Martin rundt 1920 og at hun het Sigrid eller Solveig og var på alder med min mor som er født 1914. Amanda vokste opp hos sin farmor Anne Margrethe Olsdtr født 1824 på Lysnestangen i Kvelde i Hedrum og sin farfar Lars Johnsen født 1822 på Saghugget i Kjose. De kjøpte gården Gunneklev i Eidanger og dit kom Amanda etter moren var død. Jeg håper noen kjenner igjen noen av disse navnene eller stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

I folketellingen for 1900, under Porsgrunn, finnes en Amalie Marie Larsen som ugift tjenestepike hos fam. Myhr i Stubben, mat.nr 295/bMh. AEP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei Arild. Jeg vet at hun bodde i Porsgrunn 1900, men hvor ble hun av. Jeg har lest kirkebøkene for Porsgrunn og Eidanger for å se om hun har giftet seg her eller om hun har flyttet ut av distriktet, men jeg har ennå ikke funnet noe. Det er en nøtt. Jeg er takknemlig for alle innspill. Håper det går ann å finne ut av det. Problemet er som alltid, man er for sent ute og det er ingen å spørre. Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.