Gå til innhold
Arkivverket

[#11245] Kirkebokoppslag - Ullensaker


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Kanskje noen på RA ser denne i dag???? Lov å håpe! Jeg kommer meg ikke til RA pga at jeg var en av de mange som bulket bil på tirsdag. Snufs!En Martin (Evensen) skal ha blitt født i Ullensaker 20.1.1894. Hva het denne guttebassen sin far tro?Det er egentlig faren hans som er mysteriet. Om han dro til Amerika....... kanskje Berit leser denne. *ønske ønske ønske* Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om det er meg du mener så har jeg funnet innlegget som du ser, men jeg kan ikke finne noen gutter i hele tatt som ble født 20/1 1894 i Ullensaker 93/94/95. Det jeg fant var 12/1-5/3 1893 Furuseth Martin, foreldre: husm. og maskinist Thorvald Andreasen 1859 og Marie Halvorsd. 1859,Ousrudeie.Så var det 11/10-2/12 1894 Martin, foreldre: selveier Hans Eriksen 1864 og Anna Emilie Johansd. 1870, Ousrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Berit! Joa, jeg ser du også er innpå med iherdighet og iver, så jeg satset på deg :o)Men, dette er pussig! Det er nemlig ingen av disse to.... moren skal være en Anne Larsd. (evt. Anne Dorthea Larsdatter. Mystisk. Da er det bare å ta fatt på kirkevergen, for jeg vet når han døde (i Ullensaker), og da....Vel, takk for innsatsen!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Stakkars kirkeverge, han er uskyldig. Siden du virket så sikker så lette jeg på nytt, og under Hovin sogn fant jeg ham. 20/1-18/3 1894 Martin, foreldre tjener ungk. Even Vebjørnsen f. 1873 Skars/Skaro? i Hol og pike Anne Larsd. 1854 Gjerstad. Anmeldt av bestyrer Dahlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

AHA! Visste vel at du var en av oss engle-erklærte :o))Og at manden heter VEbjørnsen, ikke COLbjørnsen... jaja. Takk!! NÅ blir barnebarnet glad, tenker jeg! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Berit og Laila. Jeg lurer på hvor Gjerstad er? Kan det være Gystad eller Gjestad i Ullensaker. Jeg ser i Ullensaker bygdebok at Lars Gundersen fikk skjøte i 1844 på Gystad han hadde 6 sønner og 2 døtre. En sønn heter Laurits Larsen han hadde gården en stund i 1880 årene. Anne Larsdatter f 1854 hadde en bror som heter Laurits som reiser til Amerika. Dette er sikkert fordi jeg har lest brevene fra han. Det hadde vært så fint og funnet hvor Anne er født. Even kommer vel fra Buskerud da? Tusen takk for hjelpen så langt, dere er noen gode engler å ty til. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Mona! Gjestad er der 'gamlehjemmet' og muligens den gamle kinoen er, det er skilt ut fra Gjestad gård - GYstad er jo der du og jeg har trådt barneskoa.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei igjen. Jeg har gått gjennom 1865 folketellingen der finner jeg 2 Anne Larsdatter 11 år gamle. Den ene på Grinnerud under Sundby den andre som bortplassert på Rotnbu. Er det noen som vet hvor Gjerstad i Ullensaker ligger? I 1875 er Anne tjenestejente på Kopperud og i 1900 på Furuseth Nedre. Det hadde vært morsomt å finne hennes foreldre også. Mye vil ha mere........! Takk igjen begge to. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. IGI ble en Anne Dorthea Larsd. f. 29/8-8/10 1854 Ullensaker, foreldre Lars Johannesen og Dorthe Marie Jacobsd. Fant ikke flere i Ullensaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er nok riktige foreldre og 'Anne Dorthea' du fant, Berit, foreldresøket forteller: 51. OLE LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 03 JUL 1859 Ullensaker, Akershus, Norway 52. ANNE DORTHEA LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 08 OCT 1854 Ullensaker, Akershus, Norway 53. LAURITS LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 08 JAN 1857 Ullensaker, Akershus, Norway 54. JOHAN LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: About 15 NOV 1863 Ullensaker, Akershus, Norway 55. GORINE LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 16 JUN 1861 Ullensaker, Akershus, Norway 56. JAKOB LARSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 01 JAN 1853 Ullensaker, Akershus, Norway Og der var Laurits.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og, som vanlig liker jeg å snakke med meg sjøl... Disse tre herremenner dro så til Amerika, Alexandria, Minnesota: Ole Lars. Jakob Lars. Lauritz Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Berit og Laila. Dette var flott jobba, jeg bøyer meg i støvet for dere damer! Og vet dere hva, jeg fant en på DIStreff som hadde noen Vebjørnsen fra Hol Buskerud, sendte selvfølgelig mail til han. Det ble full klaff fordi han hadde bygdebøkene, det stemmer Even, Eivind Vebjørnsen reiser til Amerika! Nå blir det mange glade både i Ullensaker og Canada. God helg! Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel Mona, siden dette jo må være Kristins oldiser, her;I San Joaquin Co., bor denne familien: Edwin Evenson, 47 år, b. i Norge av norske foreldre, immigrerte i 1894, farmer Elise, fru Evenson, 38 år, imm. i 1903(3) Ruda(?) datter 14 år, b i Nord Dakota Gordon sønn, 12 år, b. i ND Bergliot, datter 10 år f. i ND Hazel(?) datter 9 år f. i ND Edna datter 7 år f. i ND Helen, datter 5 år f. i ND Gerdrunn??.... datter, 2 år 7mnd f. i ND Roland sønn 1 år 9 mnd. f i CaliforniaHazelle Pearl Evenson f. 13. januar 1910 i ND dør 12 nov. 1996 i Alameda California, mothers maiden Diesen.så har vi en interessant en: Dean, Gudrun Evenson, f. 29. mai 1916 i ND, d. 21. sept. 1957 i Contra COsta, California, mothers maiden Diesen fathers name Evenson.Elise Evenson f. 12. mai 1881 i Norge d. 12. august 1964 i AlamedaLailaRoland Edwind Evenson f. 9. mars 1918 i California, dør 8. juli 1951 i San Joaquin. Mothers maiden name Diesen, fathers name Evenson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Laila. Hjetlig takk, dette var topp. En ønskedrøm er gått i oppfyllelse. Alle er veldig glade, dette har Martin tenkt mye på, godt etterkommerne fikk svarene. Du gjør en kjempejobb for oss her Laila. Ha en god dag. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.