Gå til innhold
Arkivverket

[#11249] Tipp oldeforeldre sporløst borte!! HJELP


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Jeg leter og leter, men finner ingen som passer!! Kan noen hjelpe meg???????Tror jeg har prøvd dette før , men forsøker igjen !Gustav ( Ferdinand) Hanssen f.ca 1840 årene -- fikk barn med Ragnild (Knudsdatter?) Nesvoll , hun var fra Ålen i Sør Trøndelag - De fikk ei datter Marie Fredrikke f. 31 mai 1878, hun ble døpt 30.06 1878 i kildene her står det Ungkarl maler Gustav Hanssen af Fredrikstad og pige Ragnild Knudsdatter Næsvold - De fikk ei datter til vet jeg som het Anna - hennes slekt er i Sverige. En etterkommer er Alrik Fredrikson i Hede - ( har ikke lyktes i og finne eller få kontakt med noen der heller) I hennes dåpsnotater tror jeg det står om faren Gustav han er en omreisende maler fra Sverige ---- Så..... deres eneste gjennlevende barnebarn som ønsker så inderlig og vite mere om sine besteforeldre og spesielt bestefaren , om hvor han kom fra osv. Gustav og Ragnhild skal muligens være gravlagt i Funesdalen området - Det jeg ellers har av opplysninger er at de mulig hadde en gård i Funesdal området også med bla geiter - vet ikke om dette stemmer - Mulig at Gustav stammer fra Fredrikstad og før dette slekten er fra Tyskland - Gustav hadde trolig mange brødre...( dette er vage opplysninger som jeg har fått av barnebarnet, men hun er ikke sikker på at dette stemmer!!) Vel, dette ble mye , kanskje forvirrende opplysninger men dette har jeg forsøk og lete etter i så mange år no at .............. jeg MÅ bare forsøke om noen vet noe om disse!!!???? Mulig skrive måte av etternavnet er også Hansén---Takker for all mulig hjelp og tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!På den nylig utgitte CD-skiven 'Sveriges befolkning 1970' finner jeg at det per 1971 bodde en Olof Alrik Ingemar Fredriksson (f. 23.des.1928 i Hede) på adressen Råndalen, 820 93 HEDE i HEde kommun, Jämtlands län, Härjedalen. Vet ikke om dette kan være til noen hjelp.Jeg kan få opp alle som heter Fredriksson på nevnte adresse også, men det er ganske mange. Kanskje du eventuelt kan ta kontakt til meg direkte på mailadressen mariushellerud@yahoo.com dersom du er interessert?Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei!Mail er sendt!! Er det noen som har peiling på Fredrikstad og om evt Hanssen der..... jeg vet...ikke akkurat uvanelig navn!! Typisk meg med slik flaks -MVH, GH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.