Gå til innhold
Arkivverket

[#11258] Henvisning til 'Leiblich' som kilde i tysk slektsforskning


Gjest Ulla Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Kristoffersen

Jag har ved søking på internett mange ganger støtt på (Leiblich) efter ett tyskt navn. Jeg antar at Leiblich er et tysk oppslagsverk for tyske slekter. Kan det være et verk om tyske adelsslekter? Er det noen som vet hva dette er, sånn at jeg vet hva slags kilder jeg ska se efter, for å få opplysningerne bekreftet?MVH Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

Av den tysken jeg lærte på skolen er det lite jeg kan i dag sang Øystein Sunde, og slik er det med meg også, men jeg prøver meg likevel.Jeg tror at leiblich ikke er en kildehenvisning, men atbetyr at vedkommende er et kjødelig avkom. D.v.s. ikke fosterbarn, pleibarn, stebarn eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De olika betydelserna av leiblich torde kunna utforskas i denna länk: Lenke Kanske följande betydelse är mest trolig i samband med släktforskning: 'durch Geburt und Zeugung miteinander verwandt, auch von Geschwistern' Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.