Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Ulla Kristoffersen

[#11258] Henvisning til 'Leiblich' som kilde i tysk slektsforskning

Recommended Posts

Guest Ulla Kristoffersen

Jag har ved søking på internett mange ganger støtt på (Leiblich) efter ett tyskt navn. Jeg antar at Leiblich er et tysk oppslagsverk for tyske slekter. Kan det være et verk om tyske adelsslekter? Er det noen som vet hva dette er, sånn at jeg vet hva slags kilder jeg ska se efter, for å få opplysningerne bekreftet?MVH Ulla

Guest Bjørn Solberg

Av den tysken jeg lærte på skolen er det lite jeg kan i dag sang Øystein Sunde, og slik er det med meg også, men jeg prøver meg likevel.Jeg tror at leiblich ikke er en kildehenvisning, men atbetyr at vedkommende er et kjødelig avkom. D.v.s. ikke fosterbarn, pleibarn, stebarn eller annet.

Guest Olle Elm

De olika betydelserna av leiblich torde kunna utforskas i denna länk: Lenke Kanske följande betydelse är mest trolig i samband med släktforskning: 'durch Geburt und Zeugung miteinander verwandt, auch von Geschwistern' Vänligen, Olle Elm

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.