Gå til innhold
Arkivverket

[#11270] (Johanne) Petronella Jensen f.1846 i Idd/Boel Johannesdatter f. 1824 i Idd


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

For en familie i Canada søker jeg etter nålevende slektninger av Petronella Jensdatter fra Idd.Hun ble født den 19,. mars 1846 i Idd, døpt 12. Apr 1846 samme sted.Foreldre Jens OLSEN og Boel Marie JOHANNESDR. Hun emigrerte senere til Canada.1865 tellinga for Idd: Carl Brynildsen Husfader g Stenpukker,1824,Sverige. Boel Johannesdatter hans Kone g 1824 Id. Johanne Jensdatter Steddatter ug Sypige 1846 Id.Siden Petronella så ut til å være enebarn vil eventuelle nålevende slektninger nedstamme fra Boels søsken (dersom hun hadde noen)eller hennes far Jens's søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner dem ikke i Idd i 1865. Hvordan klarer du det? Jeg finner dem derimot i Aas på gården Korsegaarden. Der står det at Johanne er døvstum. Dette forstår jeg ikke noe av.Om det er samme Boel så må jo hun og Jens være foreldre til begge jentene, men de er begge født i 1846.Jeg har lagt merke til at DA har et problem for tiden med å telle antall innlegg i et innlegg, men dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det stemmer nok at jeg har fått feil opplysninger. Jeg refererte bare til de opplysningene jeg har fått oversendt fra Canada, og burde selvsagt ha kryssjekket dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Nina, litt på siden, kan du sende en mail til meg med din nye postadresse? (post fra Vålerenga Histlag kommer i retur... og det er jo synd!!!)Ha en fin helg! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest jan webb

God Dag,I am trying to find out more information about my great-great grandmother (Johanne) Petronella Jensdatter born in Idd (Halden) 19 Mar 1846 dopt 12 Apr 1846.Her parents were Jens Olsen & Boel Marie Johannedater.Petronella was deaf , she married Claudius Magnus Pederson born 1831-Stange Norway. Claudius died in Olso and Petronella immigrated to Saskatchewan Canada.I am trying to find Petronella's Norwegian family that stayed in Norway or who may have come to the USA or Canada too?Can you help me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.