Gå til innhold
Arkivverket

[#11273] Hva skjedde med Kitty Kampevold fra Dverberg i Troms, f. 1900?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

I FT 1900 for Bjørnskind i Dverberg kommune finner jeg Kitty Kampevold, f. 16.06.1900 i Dverberg. Hennes foreldre er Mikal Kristian Kampevold og Kristine Helmine Kampevold, født Pedersen. Kristine er søsterdatter til min oldefar. Mikal må sannsynligvis ha flyttet til Bergen en gang mellom 1900 og 1908 hvor hans sønn Birger ble født 1908. Jeg har kontakt med barnebarna til Mikal, men det er ingen i familien som har hørt om Kitty. Er det mulig å finne ut hva som skjedde med henne? Døde hun som liten eller hvor ble hun av. Var hun med ved innflyttingen til Bergen? Jeg håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette.Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei! Du har plassert Dverberg i feil fylke. Dverberg var den midtre kommunen på Andøy og hører i dag til Andøy kommune, som ligger i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng , men en Margot Kathinka Kampevold døde i Bergen 23.05.1954.Kan Kitty være en omskrivning av Kathinka? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Rune. Takk for innspill!Nei jeg tror ikke det siden Margoth Kathinka var født i 1905. Men jeg er litt usikker på om hun ble født i Bergen. En av etterkommerne til Mikal lurer på om de oppholdt seg et par år i Svolvær før de flyttet til Bergen. Dette vet jeg ikke, hvis ikke Yngve Nedrebø da kan si noe om hva tid de innflyttet til Bergen og hvor de eventuelt kom fra da!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei.Nå har jeg fått vite (takket være Yngve Nedrebø) hva tid familien flyttet til Bergen og at Kitty ikke var med da. Det må da bety at hun døde før de i 1904 flyttet fra Bjørnseid i Vesterålen og til Bergen. Hvor er forresten Bjørnseid? Er det muligens det samme som Bjørnskinn?Er det noen som sitter med kirkeboken for Bjørnskind (Dverberg) som kan gjøre et oppslag for meg for å finne ut hva tid Kitty event. døde?På forhånd, takk!mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.