Gå til innhold
Arkivverket

[#11274] Petra Sollien, f:1882, bosatt på Finvolden i Grong, hva var hennes pikenavn?


Gjest Randi Østgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Østgård

Jeg 'leter' etter oldemoren min, kan noen hjelpe meg med dette? Jeg vet at hun er født 01.12.1882, men vet ikke hvor? Hun døde 19.02.1935. Jeg har sett henne benevnt med 3 ulike etternavn; Brækka, Finvolden og Sollien, men vet at ingen av disse er hennes pikenavn. Hun giftet seg med Hans Olssen (Sollien) og bosatte seg på husmannsplassen Sollien, en part av Finvolden(i Grong). De hadde 6 barn. Hva var hennes pikenavn, og hvor kom hun fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vet du hvor eller når hun ble gift? evt. når første barnet ble født. Ved ekteskap pleier alle opplysningene å stå, også farens navn. Det ser jo ut som hun har holdt seg i Grong så da er vel det stedet å begynne og lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Østgård

Takk for tipsene ! Jeg vet ikke når Petra ble gift, eller når det første barnet ble født ( vet bare at hun het Sigrid - er forøvrig ikke sikker på om det er Petra og Hans felles barn, eller om det er et særkullsbarn). Interessant også med 'fam.' Brækkan som bosatte seg i Alta. Prøver å finne mer ut av dette ved et besøk på Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

jeg har Petra Olsdtr riktignnok skrevet som født 01-02-1882 som giftet seg 10 -07 1912 med Hans Olsen Finvold. De bosatte seg på Sollien og barna ser ut til å endt opp med Sollien som etternavn. denne Petra hadde en datter Sigrid Olivia f 23-12 1907 med Olaf Øverbo og han skulle være fra Trondheim. Denne Petra er datter av Ole Hansen Brækka og Serianna Pedersdtr Fossmo. Faren var gift 2 ganger og hadde 3 barn i første ekteskap og 5 i andre ekteskap hvor Petra hørte til, i tillegg hadde han et utenfor ekteskap mellom ekteskapene. Er du etterkommer av Henry Jorleif Østgaard? Email privat på anne.hildrum@chello.no så kan du få det jeg har. utveksler gjerne opplysninger med slektninger om enn fjerne ;)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Østgård

TUSEN TAKK!!! Nå falt mye på plass. Og ja, jeg er datteren til Jorleif Henry Østgård. Jeg tar kontakt med deg på din private E-mail adresse. :) :) :) Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.