Gå til innhold
Arkivverket

[#11279] Modum, Buskerud


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bjølgerud

Hans Andersen, død 1888 på Bjølgerud som enkemann etter Christine Christophersdtr (1824 - 1873). Vet noen sikkert hvor disse to kom fra? Det er så mange i Modum med disse navnene på denne tiden. Kan HAN være Hans Andersen f på Kjølstadeiet, Modum, ca 1815. Hvem er i tilfelle faren Anders? Og HENNES foreldre, kan faren være Christopher Christophersen på v. Ruud, Modum? Jeg har også hørt at hun skulle ha vært 'jomfru Øverby'. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Bjølgerud

Hei, Du har helt rett, Hans Andersen var sønn av Anders Corneliusen og Marthe Nielsdtr. fra Kjølstadeiet. Christine var datter av Christopher Christophersen Ruud og Berthe Andersdtr Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Tusen takk for bekreftelsen, Lars. Nå ble jeg veldig nysgjerrig, for med det etternavnet , og med den kunnskapen om tippoldeforeldrene mine, er du i slekt med meg? Vet du om Christine var den som ble kalt Jomfru Øverby?Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Bjølgerud

Hei Tore, slektskapet er nok i orden, for de var også mine tippoldeforeldre. Jeg kjenner ikke til om hun ble kalt Jomfru Øverby. Ellers kan du ta kontakt med meg på e-post: lars.bjolgerud@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.