Gå til innhold
Arkivverket

[#11287] Karoline Grove Eriksen lp.nr 30171/d. Bergen 1816-1886


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lp.nr. 30171 :Karoline Grove Eriksen døde 8.11.1872 og ble begravet 12.11.1872 i Korskirken. I digitalarkivet står det at hun var almisselem og daglønners enke.Jeg undrer meg på om dette er konen til Bernt Olai Eriksen og i så tilfelle hva står det om henne i arkivet?mvh Kjellaug Robberstad Petit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I dødsfallsprotokollen står det bare at hun var Daglønners enke, døde på Bergen Sygehus, og at 'Afdøde har nydt Fattigunderstøttelse' - som sier at det lille hun måtte ha etterlatt seg i sin helhet skulle gå til Bergen fattigvesen. Ingen arvinger er omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Nei, du kan ikke eliminere henne! Arvingene blir aldri nevnt etter dem som hadde mottatt understøttelse, de var per definisjon utelatt! Det kan utmerket godt være den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Uffda! Det visste jeg ikke. Takk skal du ha.Hvilken mulighet har jeg da til å finne dette ut? Hun var faktisk den eneste Caroline/Karoline jeg fant som død i Bergen.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.