Gå til innhold
Arkivverket

[#11299] Næs, Romerike. Kirkebøker.


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

I forbindelse med min etterlysning 6240; (Dina Johannesen m.fl.) har jeg funnet en Paulina?? Johannesen;enke, f. 12.01. 1858 i Næs, Romerige. Bosted i følge FT 1910 Kristiania Markveien 38. 'Alt' stemmer - med unntak av fornavnet (Dina KAN være en avledet av PauLINA?) Har noen lett adgang til å sjekke registrert fornavn mm i kirkebøkene for Nes?? Finner 'aktuelle' i FT 1865; men er avhengig av kirkebøkene for å treffe mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nes krk.bok: 12/1-21_24?/2 1858 Rouline Randine, foreldre Peder Pedersen Øgg?...eie og h. Anne Olsdatter.Fant en til: 4/1-7/2 1858 Dina Pouline, inderst Lars Christenen ......og h. Caroline Olsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk Berit! Den 'Rouline' du fant finner jeg igjen i FT 1865 som Pauline RanDINE; i de siste bokstavene er nok Dina... Skal forsøke å finne henne i vigsel med 'min' Frithjof Johannesen;de giftet seg nok rundt 1883 da deres eldste sønn ble født - men hvor aner jeg ikke.Finner jeg henne som gift med F.J. har jeg bevis for at det jeg fant i FT 1910 stemmer. (mitt siste SIKRE spor etter denne familien er FT 1900 Kristiania) Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

En liten presisering til mitt første innlegg: Jeg finner 'Dina' på samme sted også i adresseboken for 1910 Har ikke fulgt henne videre enda; vil i hvert fall være sikker på at det er den rette. Forøvrig er det jo hennes barn som er de mest interesante; men om jeg 'følger' henne, event. frem til hennes død: Er det noe som helst håp om å finne opplysninger om noen av de pårørende; altså barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.