Gå til innhold
Arkivverket

[#11327] Land Læg!


Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Er der en venlig sjæl der vil fortælle mig hvadLand Læg betyder? Jeg har set i en kirkebog om Bøe sogn, Land Læg! Og hvor ligger det? I Telemark?Tak! M.V.H. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det skulle ikkje stå Land Lægd? Ei legd var eit område (eit visst antall gardar) som hadde som plikt å utstyra ein soldat. Langs kysten var legdene kalla sjølegder; dei hadde plikt å utstyra ein matros til marinen, elles i landet landlegder. At det står om ein person 'Land Lægd' betyr det at han var utskriven soldat frå ei landlegd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Hej Jan Olderwoll!Tak for dit svar! Men det er ejendommeligt at der på konfirmationssiden for 3. søndag efter Paaske 1807 i Langesund Kirke står: Halvor Hlvorsen Barfoed født i Bøe Præstegaard i Land Legd, døbt 1791 Dec. 7'th!!!! Det er den eneste konfirmand det står ud for! Derfor blev jeg lidt forvirret og troede at Bøe lå i dette Legd! Forstår du mig?M.V.H. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Grunnen til at det står, er nok at han truleg var einaste som kom frå eit området som var landlegd - i motsetnad til området kring Langesund som nok var sjølegd. Prestane den gongen skulle jo halde litt orden på slikt òg - for landet var jo i krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det var kanskje slik at Langesunde høyrde til sjølegdene, medan Bø heilt sikkert høyrde til landlegdene og at han fann det tryggast å notera dette. Eg hugsar ikkje heilt korleis det var, men det er vel ikkje utenkjeleg at presten måtte rapportera inn til rulleførararane kven han konfirmerte, for at dei skulle koma inn i rullene. Og då var det sjølsagt viktig at dei kom i rett rulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Hej Bjørn Davidsen og Jan Olderwoll!Tusind tak for jeres gode svar - det kunne jeg da forstå. Nu må jeg så bare finde hvilket legd han er kommet i. Han blev senere sømand så måske han er i rullerne for Langesund alligevel!Tusind tak for hjælp!M.V.H. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.