Gå til innhold
Arkivverket

[#11329] Hedmark : Hesthagen (Vang) og Stor Mørkvedeie (Furnes)


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg har nettopp funnet frem til to personer jeg lenge har stått i stampe med: Ole Kristoffersen Hesthagen (under Prestegarden) (1787-1869) på Vang, g. 1810 m. Ingeborg Andersdtr Stor Mørkvedeie (1794-1864) på Furnes. Hennes foreldre har jeg fått opplyst er Anders Persen og Kristine Hemmingsdtr.Ole og Ingeborg hadde bl.a. datteren Maria (f. 26/12/1817); min Tipp.Kan noen hjelpe meg videre med anene til Ole og Ingeborg? Hvilke gårder kom de fra? All relevant info tas mot med åpne armer.Mvh Rune Fergestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Mai Britt Husom

Hei Rune. Jeg vet ikke om du har funnet foreldrene til Ole Christoffersen og Ingeborg Andersdatter.Det er en stund siden du søkte. Folketelling for Vang 1801 under Vang Prestgård. Christofer Pedersen Hesthagen mand 50år husmann med jord og skomager gm Kierstie Pedersdatter 52 år. Deres barn tilstede 1801. Peder 18 Erich 16 Ole 14 Anne 11 Kirstie 3. Christofer begravet 10-5-1812 da 61 år og bodde Hestehagen u Vang Prestgård. Kirstie eller Kirstin Pedersdatter døde 10-8-1825 begr 17-8-1825 enke 77 år og bodde Vang Klokkergård. Foreldrene til Ingebaar Andersdatter er: folketlling 1801 Vang under Spiedahlen i Furnes. Anders Pedersen m 39 år jordløs husmand går i leie.gm Kierstine Hemmingsdatter 37 år gift 2 gang. Barn Hemming Kristoffersen 11.hennes sønn Ingebaar Andersdatter 7 år. Mulig du har dette fra før men det får prøve seg.Vennlig hilsen Mai Britt Husom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.