Gå til innhold
Arkivverket

[#11333] Kristoffersen slekta


Gjest Edel-Marie Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edel-Marie Haugen

Jeg har så vidt begynnt med slektsforskning og er ikke helt sikker på hvordan man gjør dette. Jeg letter etter min farfar og farmor og barna deres. Det eneste jeg vet er at min far er født 16.09.1946 i Bærum, og er døpt Arild Kristoffersen. Men han ble flyttet til Kolstad Gård,Nordre Land i Oppland, da han var en liten gutt. Han vokste opp der og tok familie navnet Haugen i voksen alder da han tok over gården. Han har siden det ikke hat kontakt med sin biologiske familie.Arild har en bror som het Åge Kristoffersen,han har muligens byttet etternavn Men det har ikke lykkes meg å finne han enda. Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du vil finne navnet på din fars foreldre ved innførsel av dåp i kirkeboka. Men problemet er at man ikke har innsyn i boka før etter 60 år. Din far har, skulle jeg tro, mulighet til å se. Om han ikke kan eller er død skulle jeg tro barn kanskje har lov. Mulig du da må ha noen papirer for det, eller treffe en hyggelig person på preste/menighetskontoret. Det er jo ikke langt fra 60 år nå da. Det finnes også noe som heter fødselslister eller noe lignende, og jeg vet ikke om 60 år gjelder for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edel-Marie Haugen

prob mitt er at jeg vet ikke hva mine besteforeldre heter,har et navn,men er ikke helt sikker på om det er bestefraen min.. min far lever men han vil ikke at 'jeg' ska lette etter gamle røtter,så jeg går på minimale opplysninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I skattelistene finner du 'bare' 18 Åge Kristoffersen, og jeg vil anta at ikke alle er like aktuelle... Du vet kanskje om Åge skulle være eldre eller yngre enn Arild?Ta en kikk på http://www.bt.no/skatt/Som Berit skriver, kan du forsøke å kontakte et kirkekontor i Bærum, og be DEM fortelle deg hvilke opplysninger (om foreldre) som er innført i kirkeboka da din far ble døpt høsten 1946. Om du ikke får tilgang til dem nå, så vil de være tilgjengelige 60 år fra dåpen, altså i 2006.Du kan jo også forsøke å skrive et forsiktig brev, eller ringe til 'navnet' du har på ham som kanskje er din bestefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har jo 3 viktige opplysninger og det er fornavn, dato og sted. Sjansen for at det er flere Arild som ble født på den datoen i Bærum er vel ikke så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.