Gå til innhold
Arkivverket

[#11339] Vigde i Hamre prestegjeld, Hordaland mellom 1815 og 1881


Gjest Hege Sofie Bull
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Sofie Bull

Jeg har mange familiemedlemmer som var bosatt i Hamre prestegjeld, Hordaland på 1800-tallet og her i DA mangler flere kirkebøker i denne perioden. Noen som kan hjelpe meg ??MVH Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei kom med spørsmålene, så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. Har kopier fra hele Hamre fram til 1857 og iallefall alt fra Åsane etter 1857.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Tusen takk ! Her kommer spørsmålene mine:#Thor Nilsen Breistein (Bredsteen) og Malene Mekkelsdtr (Michelsdatter) giftet seg i 1878 - når ?# Thors far Nils Thorsen Hilland giftet seg 15 mai i 1857 med Thorine eller Turine Olsdatter, hvem er hennes far?# Mads Severin Madsen Horvik og Cecilie Larsdatter - når giftet de seg ? De er født i henholdsvis 1855 og 1848. Mads er født i Bergen, Cecilie i midtre Hordvik.Har flere men det holder vel foreløpig ? På forhånd takk !MVH Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei. Jeg vet ikke når de giftet seg i 1878, men det må ha vært i Hamre Kirke. Far til Thurine er Ole Knudsen. Mads og Cecilie giftet seg i Hamre Kirke 09.04.1877.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei ! Til Johan Ludvig Kvamme: Beklager at det har tatt så lang tid, har hatt datatrøbbel... Tusen takk for hjelpen !MVHHege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei igjen !Nå har jeg flere jeg trenger hjelp å finne giftemål/fødselsdato på!#Mikkel Monssen Breistein f. 1820 og Magdali Olsdatter f. 1824 - når giftet de seg og hvem var deres fedre?#Lars Iversen f. 1820 og Malene Jakobsdatter f. 1815 - når giftet de seg?Blir de resterende kirkebøkene for Hamre snart lagt ut på DP?mvh Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei! Mikkel Monsen Breistein,f.30.04.1820, død 06.02.1863, foreldre Mons Haldorsen f.1796 Breisteinli,Haus, død 17.11.1879 Breistein/Dordi Olsdatter Breistein f.1798 Breistein, død 07.01.1873.De er gift 1817, men ikke i Hamre, sannsynligvis i Haus. Magdeli sine foreldre: Ole Andersen Ytre Arna 1792-1871/Magdeli Knutsdatter Blom. Lars Iversen Hordvik 07.08.1820-06.09.1883 gift i Hamre 13.04.1848 med Malene Jakobsdatter Hordvik 26.07.1816-02.01.1897. Foreldre til Lars: Iver Larsen f 1786 på Mjeldstad død på Ytre Hordvik 05.11.1862. Sesilie Olsdatter Hustruli 1782-29.01.1864 Malene sine foreldre:Jacob Gudmundsen Midtre Hordvik 1791-11.01.1880/Anna Monsdatter Søre Toppe 1786- 12.01.1859.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Tusen takk ! Da hadde jeg rett i de foreldrene jeg hadde gjettet meg til ! Og det var flott å få datoer og år på plass !MVH Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Hege Sofie!Forstår det slik at du stammer fra Nils og Malena Breistein. Jeg håper at du kan gi meg noen opplysninger om deres barn, Trygve, Lyder, Maria, Sofia, Margit og Magnhild. Du må gjerne maile dette til meg, lukvamme@online.nomvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.