Gå til innhold
Arkivverket

[#11340] Foreldre i Hurum ca.1760?


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Er det noen som kan hjelpe meg å finne foreldrene til Henrich Anderson og Martha Maria Tronstad i Hurum?? I FT 1801 er han oppført som ugift tjenestedreng på gården Tronstad i Hurum, 40 år gammel, og hun som tjener på samme gård, 22 år.De ble gift den 22.10.1803. Ved giftemålet het Henrich DUESTAD, og Marthe Maria Tronstad. Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Tilleggsopplysning til 'Foreldre i Hurum...' Henrich og kona fikk en datter, Maren, født 9.11.1813 og døpt 28.11. s.å. Faren heter da Henrich Anderson Rødtangen! Håper dette kan hjelpe eventuelle 'hjelpere'! Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Du finner 'Døpte i Hurum 1756-1770' under Type - Kirkebøker - Buskerud - osv. på linken øverst på skjermbildet ('Kjelder ordna under:) I 1760 finner du en Henrik Andersen, f. 1760. Farens navn står ihvertfall.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei Kjell! Jeg har før vært inne på 'døpte i Hurum 1756-1770', og der er det to med dette navnet.Jeg har også forsøkt FamilySearch, her jeg fant en Henrich Anderson døpt 21.2.1762 i Drammen. På den ene i Hurum står fars bosted: Docheta. Er dette en 'gammel skrivemåte for 'Dakota',(Usa)?.. eller en gård i Hurum!! Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Dakota er i hvert fall uaktuelt. Der bodde det bare indianere i 1762 (den første organiserte utvandring fra Norge til USA foregikk forresten i 1824, til staten New York, de første nordmenn i Midtvesten [illinois] reiste i 1834). Jeg gjetter på at det er feilregistrering av Duestad, en gård på Hurum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.