Gå til innhold
Arkivverket

[#11356] Hvilken menighet tilhørte Arbiensgate i Kristiania i 1900?


Gjest Mette Gunnari
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gunnari

Jeg forsøker å finne både lysningen til minde oldeforeldre og dåpen til min farmor. Oldeforeldre: Waldemar Erwin Obermann f:1865? og Thora Maria f: Molvig 1865. De giftet seg 1902? og fikk datteren Rigmor 1903? Har lett gjennom det meste på riksarkivet, men finner ingenting. Er det noe som enten kjenner Obermann (kom fra København ca. 1901-02) eller vet hvilke kirkebøker jeg skal lete i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Mette!! Jeg har knottet inn en fin oversikt med valgkretsene i 1899. Denne stemmer helt på en prikk med kirke-sognene i det gode gamle Kristiania. Den ligger hos DIS Oslo/Akershus: LenkeArbinsgate tilhørte Johannes kreds i 1899. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Jeg var en tur på Oslo byarkiv, der hadde de et kart over Kristiania som viste område til de respektive sognene. Dette var et kjempefint hjelpemiddel, kansje noe for DIS i Oslo å digitalisere og legge ut på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er fint det kartet, men da må du lete etter gata hvis du ikke vet hvor den er. Kredsinndelingen jeg linket til over, er faktisk kjempelett å finne ut av. Dersom kirkesognene har endret seg før/etter så finner man dette på Riksarkivets sider. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.