Gå til innhold
Arkivverket

[#11367] Vielse i Glemmen sogn


Gjest Ann-Brith Blomberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Brith Blomberg

Søger hjælp til at finde vielsen mellem Bolivar Einar Martinus Larsen, f. ca. 1868 Kristiania og Thora Severine Syversdatter, f. ca. 1869 i Glemmen sogn, hendes forældre Syver Jensen og Thea Simonsdatter, Glemmen. Jeg vil tro de er viet ca.1890, da jeg har fundet en søn f. i 1892, men jeg ved ikke om der er flere før ham. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. m.v.h. Ann-Brith Blomberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Brith Blomberg

Jeg glemte at få med at deres børn er født i Vestre Fredrikstad. Fra tællingen 1900. 1178 Fredriksstad 29 20b Fossumsgade 439 almindeligt Vaaningshus Udhus n 1 3 3 9 9 2 Forhus 1ste 2 1 6 6 5685 1 Einar Lars. m b hf g Maskinist paa D/D 1868 Kristiania n s 5686 Thora Søvrine Lars. k b hm g Hustru 1868 t n s 5687 Johan H. Lars. m b s ug Søn 1892 t n s 5688 Magrethe Lars. k b d ug Datter 1895 t n s 5689 Theodora Lars. k b d ug Datter 1898 t n s 5690 Erik Lars. m b s ug Søn 18.02.1900 t n s Men da Thora Syversdatter er f. i Glemmen sogn, går jeg ud fra at de er viet der. m.v.h. Ann-Brith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vestre Fredrikstad: Gift 15/11 1891 Bolivar Martinius Einar Larsen, maskinist på dampskip, bosted V. Fd.stad, f. 1868 Kristiania, konf. 83, far Nils Henrik Larsen; og Thora Severine Syversd. V. Fd.stad, f. 1869 V. Fd.stad, konf 83, far skibstøm? Syver Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Brith Blomberg

Tusinde tak for hjælpen. Så kan jeg bedre forstå at det andet indlæg ikke bliver besvaret, da det er forkert familie vi havde fundet, men f. i Kristiania i 1868 er jo som at lede efter en nål i en høstak. Hendes forældre har jeg fundet på Fam. Search, Syver Jensen han var skibstømmer. Nu vil jeg bede om hjælp til at finde hendes dåb i 1869 i V. Fd.stad. Så vil jeg prøve at finde Bolivar i FT. 1875 i Kristiania, måske har jeg held. m.v.h. Ann-Brith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.