Gå til innhold
Arkivverket

[#11379] Møre - Stangvik: Ildri Hallvardsdtr Gjeldnes


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg sitter på noen gamle slektstrær fra Hans Hyldbakk som forteller at Ildri Hallvardsdtr Gjeldnes fra Stangvik var min 4xTipp. Hennes fødsels- og dødsår har jeg ikke. Ei heller har jeg hennes mor. Hennes far derimot er oppgitt som Hallvard Johansen Gjeldnes.Jeg har kommet over en del feil i disse slektstrærne tidligere. Jeg lurer på om de jeg sitter på kan være noen han har brukt som 'kladd' under sin skriving av diverse bygdebøker. Nå har jeg ikke tilgang til bygdebøkene for det aktulle området lenger, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg litt.Jeg er ute etter to ting: - Er Ildri sin far virkelig Hallvard Johansen Gjeldnes? (Hvem er hans foreldre?) - Hvem er hennes mor? (Hvem er hennes foreldre?) Mvh Rune Fergestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Har ikke bygdebøker for dette området, men denne Hallvard er vel Halvard Johansen, 28 år,ugift tjenestedreng på Dropping i Stangvik i 1801 tellingen? Han er altså f ca 1773.Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Iflg. Hyldbakks bygdebok for området byksla Halvor Johanson Oppistua på Gjeldnes i 1722. Så står det videre: 'Av borna hans veit vi om tri: 1. Johan, g.m. Lisbet Olsdotter Kårvatn og vart brukar i Nestua på Drøpping 2. Steinar, g.m. Sigrid Olsdotter Årnes 3. Ildri, g.m. Anders Olson Bruset'Mer enn dette står det ikke - altså ingen føde- og dødsår og heller ikke navn på Halvors kone/Ildris mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.