Gå til innhold
Arkivverket

[#11380] Sande i Vestfold


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Noen som vet hvor disse ble av? Fant de ikke i den 'nye' folket. for Sande i 1815. Christiane Bolette Hansdtr. * 08.12.1872 Fødested: Gryte Døpt: 09.02.1873 i Sande Konfirmert: 02.10.1887 i Sande gift i Sande med Johan Johnssen * 06.08.1873 † 26.12.1911 Barn: 1 Hans Ingvald Johansen Myhre * 30.01.1893 † 11.01.1895 2 Maren Olava Johansdtr. Myhre * 07.09.1895 3 Julie Andrine Johansdtr. Myhre * 17.08.1897 4 Hans Ingvald Johansen Myhre * 16.07.1899 5 Peder Johansen Myhre * 29.05.1903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei Anne Margrete,Vi har forsåvidt snakket lenge om Sandesokninger før, men ikke om disse. Det er mulig at jeg misforstår, men er det ikke litt vanskelig å finne personer født sent på 1800-tallet i den nylig, av Digitalarkivet, utlagte folketelling 1815? Ingen av de personer du nevner vil være mulig å finne i den nevnte tellingen, da de er født fra 57 til 88 år etter at den er avholdt.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Kjære Are...du har så evig rett. Begynner å tror jeg lever i tåka! Jeg har drevet så mye med slektforsking i det siste fordi jeg er sykemeldt, at jeg tror det går stivt rundt for meg! :-) Men om en ser bort fra den gedigne tabba ang. folketellingen for 1815, så er jeg fortsatt interessert i om noen kjenner til familien :-) Denne familien her er etterkommere etter min tippoldefar Christian Mathisen Lærum, jeg fant ut at han fikk to 'uekte' sønner før han giftet seg, den ene døde som spebarn, det trodde jeg den andre gjorde også, helt til jeg sjekket folket. for 1815 og fant ut at en 4-åring ved samme navn som den yngste av de 'uekte' bodde på Lærum som 'fostersønn', da forsto jeg at jeg hadde funnet feil barn som døde tidl. i undersøkelsene mine :-) Så nå er jeg spent på om etterslekten til denne 'uekte' fremdeles eksisterer. Jeg fikk virkelig 'vann på mølla' da jeg fant denne fostersønnen, men samtidig må det ha gjort noe med hjernen min siden jeg kunne etterlyse de i 1815 tellingen :-))) Pst...disse blir vel slekninger av deg også de da?? Siden vi to er i slekt.... Mvh Anne M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per  Håkon Christiansen

Har visst spurt om dette før, Anne, men nå har jeg mere kjøtt på beina. Kjenner du til Husmann Kristian Lærum f i Jarlsberg 1844 g m Gustava Torgersen f i Kristiania 1864 - ? De bor i 1900 på husmannsplassen Vesleholtet i Aker med to døtre: Bergljot f 1893 og Sigrid f 1899. Er dette kjente navn for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Per Håkon- Ja--særlig når jeg oppdager noe nytt og spennende :-) Are- Slekten min kommer fra Østre Lærum og lensmann Hans Kristensson Lærum....trudde du visste det jei....;-)))))) Og fra lensmannen går den videre bakover til Lo-slekten på Eiker :-) (I følge Slektshistorisk Tidskrift) Psst...hils den godeste Arne T. når du ser ham! mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.