Gå til innhold
Arkivverket

[#11381] Ekteparet Knut Olsen og Karen Knudsdtr, Lindås , Hordaland gift ca. 1886 ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om nevnte ektepar.I folketellingen for 1900 finner jeg dem på Rognaldsvåg i Kinn,Sogn og Fjordane.Knut skal være født ca. 1859 og Karen ca. 1857 , begge i Lindås.De har barna Olea 1887, Karoline 1889, Henrik 1891 , Johan 1896 og Julius 1898.Så vidt jeg kan bedømme er alle barna født i Kinn.Kan noen hjelpe meg med giftemålet til Knut og Karen?Det har trolig funnet sted ca.1885/86 i Lindås.Jeg er også interessert i opplysninger om deres foreldre og eventuelt også barnas fødsler. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

I Familyseach finner jeg ekteparet Knut Olsen og Kari Knutsdtr.gift 12/8-1880 i Herdla. Jeg har undersøkt i folketellingen for Manger 1891 -1900 og folketellingen Herdla 1900,kan ikke finne ekteparet.Kan det tenkes at det er disse?Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ragnvald Torsvik

I 'Marriages in Bergen 1816-1911 finner vi: Knud Larsen Enkemand Lindaas født 120945 Karen Malene Knudsen Pige Født 200358 Gift 16.mars 1879 i Bergenmvh Jan Ragnvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til begge to. Jeg har også registrert paret fra Herdla , samt sjekket 1865 tellingen for Lindås.De heteste kandidatene der var Knut Olsen , Bergsvik og Karen Knudsdtr. Lerøen.Men jeg trenger en bekreftelse på om dette kan være riktig.Får vel sjekke kirkeboka,kanskje det kan stå noe om når de eventuelt flyttet.Olea skal være født i Kinn 25.02.1887. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.