Gå til innhold
Arkivverket

[#11398] DAMPE


Gjest Jonna Hejdemann Lau
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonna Hejdemann Lau

Findes der en Frands Dampe nogen steder. Jeg har en Ole Frandsen Dampe f. ca. 1754 samt Jacob Frandsen Dampe. Skal stamme fra Norge. Jeg leder med lys og lygte efter deres forfældre. Kan nogen hjælpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser du har etterlyst Dampe flere ganger og mottatt hjelp. Men har du sett svarene du har fått i retur? Det har ikke kommet noen tilbakemelding fra deg på det. Om du ikke ser på svarene er det jo ingen nytte i å hjelpe.Ikke skriv så mange forskjellige innlegg om samme tema. Om du holder deg til ett, så kanskje vi andre kan klare å få en oversikt over hva du ønsker og følge personene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonna Hejdemann Lau

Hej igenJeg er meget glad for det fungerer så godt på jeres sider. Jeg stammer fra Ole Frandsen Dampe og bruger alle spor jeg kan finde i Dampe slægter for om mulig at finde en sammenhæng. Hvis jeg havde tid og mulighed tog jeg selv op og kiggede i kirkebøgerne m.v. men det har jeg desværre ikke mulighed for lige nu. Jeg takker rigtig mange gange for jeres indsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg antar du kan mene vedkommende med samme navn født 1754, døpt i Vor Frelsers Kirke i Christiania 15.02.1755 som sønn av røyert Frantz Olsen og Anna Giertrud Nielsdatter (gift samme sted 16.05.1754). I så fall ble vedkommende gift i København i 1787 og tok borgerskap der som skredder samme år.Broren (det er flere søsken) døpt 17.06.1766 (Vor Frelser) også til København, musketer i 1787. borgerskap som skredder 1789.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Og, jeg har kanskje ikke lest alle andre tråder om Dampe så derfor er dette kanskje en gjentagelse, også Peter Dampe bodde i Christiania, fikk barn her og var dessuten vitne ved Ole Dampes trolovelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonna Hejdemann Lau

Tak til Tore og Geir.Det var lige ham jeg efterlyste i 2002. Jeg er godt bekendt med Laila's efterlysning og har løbende fået informationer fra hende - da det er selvsamme slægt vi arbejder i. Men stor tak til jer for oplysningerne - som jo efterhånden har været længe udervejs! Bedre sent end aldrig.Venlig hilsen Jonna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonna Hejdemann Lau

Svar til ToreJeg mente bare at det var dejligt at få svar, efter at der i 5 år ikke har været nogle svar på mit indlæg i dette forum.MVH Jonna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

ok. Som du vel også ser, har jeg ført slekten bakover på mannssiden til 2. del av 1500-tallet, til Torstein / Torsten, som fikk en sønn Torbjørn et sted i Norge omkring 1610 (aldersoppgavene i manntallene fra 1660-årene er avrundede og ofte forhøyede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.