Gå til innhold
Arkivverket

[#11402] Jeg gjør oppslag av kirkebøker!!!


Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei!!!Nå som jeg har kjøpt og bestilt kirkebøker vil jeg også dele de med dere forskere som ikke har disse.Kirkebøkene jeg har er følgende:Hof, Vestfold= 1704-1814. Hof, Vestfold= (Vaksinerte) 1818 & 1819 Stokke, Vestfold= 1717-1733. Sem, Vestfold= 1702-1814. Aurskog og Blaker(,Akershus?)= 1807-1814. (finnes noe annet materielle også fra enkelte andre år).Hvis du/dere ønsker at jeg skal finne noe du/dere står fast på så kan du sende den infoen jeg trenger for å finne personen. Du får da alle kilder som står i boken tilbake fra meg. Gi så mye info. du kan, da blir det lettere for meg!!!Kanskje det er noen andre som sitter på kirkebøker også, som kan gjøre oppslag hvis ikke jeg kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg får også kirkebøker som går fra årene 1815-1850ca. for Hof i Vestfold om ca. 1mnd. Jeg gjør også oppslag da!Ønsker fortsatt forespørsler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei Kai Samuel. Takk for tilbudet. Jeg ville gjerne få en bekreftelse på en dåp i Rygg, Sem.: Anne Marie Jacobsdatter, f.ca.1794, datter av Jacob Andersen og Olea Jørgensdatter. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Hei,Siden du har Sem kirkebok tilgjengelig, ville jeg være veldig glad hvis du kunne se etter en slektsgren jeg selv ikke har hatt tid til å se etter i kirkebøkene (får bare tid til noen få økter på RA med mikrofilmer i året). Det gjelder en familie på Vallø saltverk ca. 1800:Saltkoker Michael (Mikkel) Johannesen (f. ca. 1770) og hustru Berte Evensdatter (f. ca. 1765). Jeg kjenner tre barn, men ikke noen øvrige detaljer: Johan, f ca. 1794, Johan Christian, f. ca. 1798 og Maren Kirstine, f. ca. 1800. Maren Kirstine Michaelsdatter var min tipptippoldemor.Jeg er egentlig interessert i alt om dem, men først og fremst: Maren Kirstines dåp med detaljer (faddere etc.), Michael og Bertes ekteskap med hint om opprinnelse etc. etc... På forhånd mange takk!Hilsen Per B. Liljeper.lilje@astro.uio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

For å lette litt på arbeidet kan jeg opplyse om at www.vestfold-slekt.net har registrert viede i Slagen 1702-1814. Finner derTrolovet 11.04.1794, viet 25.06.1794: Ungkarl Saltkoger Johan Michael Johanesen Roll?? med Pigen Berthe Evensdr., Bachen. Forlovere: Michel Pedersen og Xsten Amondsen.Jeg antar spørsmålstegnene er innsatt under registreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Skogsholm

Jeg soker etternavnet Toresdatter i 1801 Tellingene, jeg faar til svar at det er 2 i Sor Trondelag, og 3 i Nord More, men naar jeg soker etter disse, faar jeg null til svar. Hva skal jeg gjore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med en 'bestilling' som gjelder Hof i 1738? Maren Olsdatter Huchen fra Kongsberg skal ha fått et barn utenfor ekteskap i Hof. Iflg. opplysninger fra Kongsberg ble barnet døpt 7.juli 1738, men det døde en måneds tid senere og ble begravet 17. august. Kan du se hva som står i kirkeboka om dette barnet, - og selvsagt om mor, far og faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei Inger og Per!!!Jeg har sett i både kirkebok nr. 2 & 3. De finnes ikke der. Jeg har kirkebøkene for Sem, og da er nok dette i Slagen hvis ikke de heter noe annet?Jeg skulle gjerne hjulpet dere men de er ikke der!!!LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei Gunnvor!!!Jeg er ikke så godt kjent på data, der får jeg for det meste hjelp selv, men noen av de andre flinke menneskene på denne siden kan nok hjelpe deg. Hvis du har noen slektninger i noen av de kirkebøkene jeg har for så må du bare si ifra, så gjør jeg oppslag for deg!!!LYKKE TIL VIDERE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei Kai Samuel. Takk for at du så etter. Da vet jeg iallefall at jeg ikke skal lete i Sem KB. Da får jeg konsentrere meg om Slagen. Igjen tusen takk. Og lykke til videre i arbeidet. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei Knut!!!Det ser ut til at ingen personer så langt har blitt funnet igjen i kirkebøkene mine. Kan det være feil opplysninger?Jeg så noen ganger over året 1738 og 1737+1739 for Hof i Vestfold. Jeg skulle selfølgelig hjulpet deg også, men går det ikke så går det ikke da!!!Har du noen andre fra de overnevnte kirkebøker jeg har liggende så kan du jo skrive igjen!!!Lykke til du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei!!!Skriv gjerne inn det dere ønsker jeg skal finne frem til dere. Da kan jeg gi dere de opplysningene dere ønsker, MEN det hadde vært fint om dere oppga hvilket sted det var!!!Ønsker mange personer å finne frem til, det er jo leit at kortene skal ligge urørt!!!Kom igjen å skriv ned deres ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Beklager, i farten glemte jeg at det i perioden av interesse var separate kirkebøker for Sem og Slagen sogn. Det er Slagen sogn mine folk bodde i. Andre steder (f.eks. Nøtterøy/Tjøme) var det jo ofte felles kirkebok for sogn i samme prestegjeld.Slagen er jo i Ministerialbok II for Sem prestegjeld, Sem sogn i Mini I...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

IngerJeg finner ikke Anne Marie Jacobsdatter døpt i Sem i perioden 1792-1796, hverken i Sem eller Slagen sogn. Foreldrene er heller ikke gift i Sem. Hvor er de i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

PerFra Sem MINI II3 har jeg følgende:Side 10. Døpt 12. mars 1794: Johan Michael, uekte. Far: Michael Johansen. Mor: Enken Ane Dorthe Frantzdatter, begge af Saltverket. Faddere: Ane Olsdr., Maria Jensd., Frantz Frantzen, Lars Povelsen, Lars Jørgensen Lørte.Side 14. Døpt 4. januar 1795: Johan. Foreldre: Johan Michael Johanessen og hustru Birthe Evensdatter af Saltverket. Faddere: Mari Rasmusdatter, Kirsti Christophersdatter, Lars Hansen Lasken, Lars Poulsen Møller, Ole Henrichsen Bombovskye.Side 33. Døpt 1. desember 1798: Johan Christian. Foreldre: Johan Michael Johannessen af S. V. og hustrue Berthe Evensdatter. Faddere: Ellen Marie Nielsd., Elen Marie Johannesd., Christoffer Hytten, Lars Sørens. og Anders EvensenSide 41. Døpt 11. mai 1800: Maren Kirstine. Foreldre: Johan Michael Johannesen af S. V. og h. Berthe Evensdatter. Faddere: Ragnild Olsdr., Helvig Olsd., Ole Michelsen, Xstopher Jonsen og Hans Xstensen.Har ikke lett etter barn døpt etter 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.