Gå til innhold
Arkivverket

[#11409] Til Gunvor Skogsholm, USA


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Du har et innlegg 24.11.2002 kl. 22:25 som har havnet under en helt annen sak.Du sier der: 'Jeg søker etternavnet Toresdatter i 1801 Tellingene, jeg får til svar at det er 2 i Sør Trøndelag, og 3 i Nord Møre, men når jeg søker etter disse, får jeg null til svar'Dette er ganske forvirrende, da jeg finner at det i 1801-tellingen er 86 Toresdøtre i Møre og Romsdal og 39 i Sør-Trøndelag. Har du kanskje et fornavn du ikke har opplyst oss om? Eller har du bare prøvd med en eneste stavemåte for Toresdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Laila!Du trenger ikke be om unnskyldning, aller minst her i Digitalarkivets debattforum. Du er jo virkelig en av de aller mest hjelpsomme, og jeg regner meg blant de mange takknemlige!Har forresten lenge vurdert å be deg direkte om hjelp med å gjenfinne en utvandret oldemor. Har jo sett hvor mange du har kunnet hjelpe med 'forsvunne' amerikafarere. Orker du flere? Hvis ja, kommer jeg tilbake, i nytt tema!Med vennlig hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ved søk på 'Etternavn lik toresdatter' får jeg fem treff, 2 i Møre og Romsdal (Bolsøe og QVærnæs) samt 3 i Sør-Trøndelag (alle Røraas).Ved søk på 'Etternavn børjar på t[h]oresd' får jeg 17 forskjellige stavemåter, tilsammen 1695 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.