Gå til innhold
Arkivverket

[#11415] Jeg gjør oppslag av kirkebøker for Aurskog/Blaker fra 1807 til 1814


Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei!!!Skriv ned den/de personen(e) dere ønsker mere info. om!!!Jeg vil gjerne vite hvilket av de to stedene din person befinner seg på den tiden og anen nyttig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Heikankje noen kan se dette innlegget nå da. Jeg er glad hvis dere kan lage et eget innlegg på personen/personene dere ønsker hjelp til at jeg kan bidra og hjelpe til med, men gi et signal til meg.Takkvil gjerne hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Hei Andersers Kristiansen f.06.11.1811 plassen Nyhus under Kvevli.Hva står det i dåpsnotatene Hvem var faddere o.lmvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Minken

Fra 1805 til 1807 skal det ha vært en glasshytte i drift i Aurskog. Jeg lurer på om kirkeboka inneholder noen opplysninger om glassblåsere og andre glassverksarbeidere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Anne Minken.Jeg har gjort et forsøk, men det ga ingen resultat. Fant desverre ikke noe ang. en glasshytte. Kirkeboken jeg har begynner i 1807, så jeg fikk derfor ikke sjekket noe før det.Den godeste Jan Frode som har lagt inn et vedlegg nedenfor kan jo kanskje hjelpe deg å få frem noen navn på de som bodde i glasshytten etter 1807. Hvis det er noen du er innterisert i etter 1807 og før 1818 kan jeg gjerne finne frem de opplysningene du trenger.Lykke til videre!!!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jan Frode Johansen!Jeg har sett gjennom årene 1810-1812, men det ga heller ingen ressultat. Jeg fant en Anders Christensen født i 1811, men da stemmer ikke fødselsdato og bosted.Hvis jeg kan hjelpe deg med noe annet så bare gi ett hint så skal jeg gjøre så godt jeg kan.Lykke til videre!!!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen M.Iversen

Hei.Jeg er interessert i alt av ting du kan finne om Lars Mikkelsen, Hyttebraaten, Blaker og hans kone Anna Larsdatter Tronerud, Store Huseby, Blaker. Jeg har ingen årstall, men de har en datter som er født 28.09.1834, så det er vel muligheter for at disse to kan være født mellom 1807 og 1814. Datteren heter Marie Louise Larsdatter, men henne vil du jo ikke finne.Når jeg først er i gang tar jeg med en til. Det er Gudmund (Gunerius?) Hansen ,Viggersnes, Blaker. Her har jeg ingen kone, men de to fikk en sønn, Gunerius Guneriussen 09.04.1837. Så det er jo muligheter for at de også er født mellom 1807 og 1814.Håper du kan hjelpe meg.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kai Larsen

Hei Ellen...Jeg beklager så mye for at jeg ikke har svart tidligere.Jeg fant nok ikke de du spurte om jeg kunne finne for deg, men allikevel kan det hende jeg fant Guneriu's pappa. Han's navn skulle ihvertfall vært Gudmund.Jeg er nå på ferie og har derfor somlet bort papirene mine, men de er hjemme, så jeg skal få skrevet de inn her så fort jeg får annledning... God vinterferie.MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

HeiJeg finner dåpen til Maren Lovise. I både kirkeboka og klokkerboka står det at det er Ole (bror til Lars) som er faren, men når hun konfirmerer seg (7 okt 1849) og når hun gifter seg med Gunerius Gudmundsen (4 nov 1859) står det at det er faren som er Lars. Jeg heller nok til at det er Lars som er faren. Ole er nevnt som fadder under dåpen.Foreldre til Lars og Ole var Mikkel Larsen ca 1763-1844 og Anne Olsdatter ca 1764- 9/9-1837.Den Gunerius du nevner var den som Maren Lovise giftet seg med. Foreldre til Gunerius var Gudmund Hansen og pige Mari Olsdatter.Kilder: Aurskog kirkebok/klokkerbok og Aurskog Bygdebok bind II, side 585 og 398.Mvh. Dag Hofsødegård, fetslekt@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Hei Kai, Dag fant ekteparet Ole Pedersen (Ca 1794) og Anne Trygsdr(Ca 1797) uner mitt innlegg om familien i Wisconsin. De er i følge 'Ancestry' gift i Aurskog kirke 2. jan 1823. De bør jo være konfirmert mellom 1807 og 1814. Ole Pedersen kan jo være så mange, men kan du se om du finner noe på Anne Trygsdr ? Hvor hun kommer fra etc. ? På forhånd takk. Vennlig hilsen K.P.PS. Jeg synes 'Ancestry' er litt merkelig her. Jeg finner bare to barn under ekteparet. Maren født i 1822 og Teodor født i 1828. Det er stor avstand i mellom dem. Kan det være at bare deler av kirkebøkene er skrevet av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Larsen

Hei Kåre...Jeg skal se hva jeg får gjort rundt denne Anne Trygsd.Jeg har også et slikt problem med at mine tipp-tipp oldeforeldre hadde et opphold på hele ti år med å få barn. Det er mulig de bodde et annet sted i mellom tiden men, det er usannsynlig.'Så det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.