Gå til innhold
Arkivverket

[#11419] Spydeberg, Østfold: Vielse mellom Ole Gunders. og Anne Helene Johans. ca. 1893.


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Kan noen se i kirkebok for Spydeberg etter vielse mellom Ole Gundersen, f. 1873 i Skibtvedt, Østfold og Anne Helene Johansdatter f. 3. juli 1869 i Spydeberg. Datteren Gyda Gundersen er, ifølge 1900 tellinga, født i 1894. Fødsels- og dåpsdato for Gyda er også av interesse. I 1900 bodde familien i Bøgade 20 i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Astrid.Har noen tanker som jeg har lyst å dele med deg.Hva med nærliggende kirker? Min mann har familie fra Spydeberg, Askim og Mysen. Til dåp, kofirmasjon og bryllup har det vært vanlig for hans familie å bruke 'Østfolddomen' Eidsberg kirke. Kan det være tilfelle her også tror du?Vielsen kan jo ha blitt foretatt i Askim og Skiptvedt, det er jo ikke så store avstander det her er snakk om, hvis du er lokalkjent.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Berit: Tusen takk for at du så etter for meg.Gitte: Takk for gode råd. Jeg er helt enig med deg i at de andre kirkene i nærheten også bør sjekkes, men jeg tenkte det var greiest å starte med Spydeberg. Skiptvedt er absolutt aktuell.Arne: Takk for opplysningen. Jeg har nok misforstått disse 't'en litt. Jeg trodde det betød at vedkommende var født på samme sted som det sist nevnte fødestedet over. Da er kanskje Kampen kirke stedet å lete videre?Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Astrid Gran Skjæret

Dersom flere enn meg skulle ha interesse av funnene: Kampen kirkebok Mini I 6 1889-1896, folie 67. Vielse 17. mars 1895 - Ole Gundersen, kjøbmand, Bøgd. 20. Født i Skiptvedt i 1873. Konfirmert i Fredrikshald i 1887. Far Gunder Halvorsen og Anne Helene Arnesen f. 1869 i Spydeberg. Konfirmert i Kampen kirke i 1884. Far Johan I. Arnesen (hun har altså byttet fra Johansdatter til Arnesen).Kampen kirkebok Mini I 5 1890-1897: Født 12.6.1895. Døpt 21.7.1895. Gyda. Foreldre Kjøbm. Ole Gundersen og h. Helene f. Arnesen. Bøgd. 20. Far født 1872, mor født 1869. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.