Gå til innhold
Arkivverket

[#11428] Manglende gårdsnavn i FT1801 for Tynset


Gjest Hallvard Bragstad
 Del

Recommended Posts

Jeg mener å ha sett at gårdsnummeret i Tynset er identisk med løpenumrene som ble brukt før matrikkelen i 1886. Dette løpenummeret er med i de tabellene som du finner i databasen til Registreringssentralen for historiske data i Tromsø. Her er lenken: http://draug.rhd.isv.uit.no/rhd/matrikkel.htmlJeg tør imidlertid ikke garantere resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dementi. Jeg tok en liten sjekk i 1801-tellingen for Tynset, og det burde jeg nok ha gjort før jeg sendte foregående melding. Denne måten å finne ut hvilke gårder som skjuler seg bak numrene, ser ut til virke i noen av Tynsets nabosogn, men ikke i Tynset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Odd Tjade

Jeg har løpenummerne knyttet opp mot gårdsnavn og nummereringen brukt i bygdeboka for Tynset. Lista vil snart sende til digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Selvfølgelig var det Tynset og spesielt Tylldalområdet jeg var interessert i :(Flott med alle dine avskrifter uansett. Har jo mange forfedre i dette området f.eks Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.